|
|
|
|---|---|
|
Tjena allihopa, min 320 -88 är svårstartad (varm eller kall spelar ingen roll). Det smäller/skrapar till ungefär som om man vrider på tändningen på en redan startad bil ibland oxå. Startmotorn låter dock pigg. Vad kan vara fel? Sedan låter den som en fiskebåt (ojämt ruppande) på tomgången, vad kan det vara? Tack på förhand *badass toys for badass boys* | |
|
Det låter inte bra det där:-) Har du tankat med diesel? Jag har ingen aning om vad det kan vara, men har du kollat slangar och kontakter i motorutrymmet? Min skrothög: Länk |
|
|
Allt från topphaveri till trasiga tändstift passar in på din beskrivning. Man måste nästan se och höra på bilen för att ställa diagnos. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Gunneriusson: Vadå? Går inte alla BMW på diesel? Klart jag inte gjort det, och bilen går bra när man kör. Är nog inget fel på toppen eftersom jag inte hittat några andra symptom på att den skulle vara sprucken/dålig packning. Det där med tändstift och anslutningar ska kollas upp. Tacktack *badass toys for badass boys* |
|
|
Övertygad att det är trasiga vipparmar! Lyft på ventilkåpan |
|
| Trasiga vipparmar kan de inte vara...bilen går ju bra när man kör!! | |
|
Bilen går hur bra som helst annars, inga missljud eller så. Bara ett ruppande som om den skulle vara trimmad typ... Går vipparmarna knackar det väl? *badass toys for badass boys* |
|
Andreas |
Fuckade spridare. |
| går vipparmarna av går den inte på alla cylindrar.... | |
| o knackar rätt gulligt oxå, kolla efter tjuvluft, bälgen/slangen mellan luftmängdmätaren o spjället har en tendens att spricka. mvh L | |
|
Hörru holger! Tror på det Andreas säger jag, spridarna lät mest troligt tycker jag... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.