|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med att dioderna för mätarställning och färddator ballar ur och slocknar. Är det någon som råkat ut för samma eller kanske rent av vet om det går att fixa? Det är mycket irriterande att se hela tiden. Vill inte gärna byta ut hela mätarhuset, kostar ca 6.000 spänn enligt BMW verkstaden... Wibbe | |
|
Förutom lödfel på kretskortet så kan det röra sig om ett mjukvarufel som gör att ljuset ändrar sig lite upp och ner i styrka, att de slocknar helt har jag förstås inte hört. Isf märks det mest vid full ljusstyrka på dimmern, stämmer det? FP |
|
|
Hej Folke! Vägmätarställningen har även gått ner till halv ljusstyrka men vissa dioder i vägmätarställning, km-räknaren och i displayen till färddatorn har helt slocknat. Jag hade samma problem med med min 528iA -97. Man ser ju det så fort man sätter sig i bilen vilket är mycket irriterande när man i övrigt försöker hålla bilen i gott skick. Wibbe |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag hade samma problem på en tidigare E39 jag ägde. Det kostade inga 6 papp, utan 3500 kr minus clubrabatten. Jag fick förbeställa instrumentet till mitt chassinummer, sedan var det bara att byta själv. Tog 15 minuter, fungerade perfekt efteråt. Men det gamla instrumentet måste lämnas in, eftersom de kör utbytessystem. Jag provade med alla möjliga tips för att fixa det, men inget hjälpte. Det var definitivt värt 3 papp att se färddator och mätarställning igen! mvh Johan |
|
Hur demonterar man mätarhuset på E39? -- Stjärnan sitter under huven -- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.