|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte sänka min 540 (E39) men vet ej hur mycke? Just nu har den ett jeepliknande utseende, så d behöver ändras. Vill inte "toksänka" den så att d ser löjligt ut, utan vill hellre ha en snygg "lagom sänkning". Hur mycke är detta i siffror? Där sitter just nu 17" radialstyling på. Bilen har EDC, nånting man ska tänka på? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk Länk Det finns en alldeles utmärkt sökfunktion knappa in sänkning tex MVH Hasso Länk |
|
man tackar.. Ok, d verkar som om 30mm blir just lagom, behöver tydligen heller inte byta dämpare då. |
|
Tigerr |
Kan bli problem att sänka om du har EDC eller EDC-3. Annars är väl utseendet helt okej, offroadtrenden verkar ju hålla i sig! Tigerr |
|
Sänk 15-20mm det är vad orgkittet med sportfjädring sänker. Om du säker mer ökar risken att ta i tex vägbulor, snövallar mm. Asken |
|
| håller med Asken här, jag har sportchassiet på min och det är precis lagom, förra bilen var lägre och det var pest och pina i längden. | |
|
Min är sänkt 40mm fram och 20mm bak fungerar aldeles utmärkt och komforten är nästan den samma. CHS |
|
|
Du kan inte sänka med EDC, tyvärr! Det är den information som jag fått då även jag skulle vilja sänka min 540. Men jag är inte villig att offra EDC så länge den fungerar! Mvh, Steaman |
|
|
Sänk skiten till en kassar i backen!!! mawi med friitöösen |
|
J.B |
Det är många frågor o svar på detta forum , och det är ju bra , men det är väll ädå upp till dig själv i slutändan hur mycket du vill sänka bilen !,, tänk på hur du kör och framförallt VART du kör , sen kan du ju fundera på hur mycket den skall ner ! kör man på mototrvägen konturnuerligt så kan ju det fenomenabla tippset att sänka den till den kasar i backen fungeraa ett antal mil !! , sen kan m,an ju sänka den som Asken sa och i princip köra överallt där en orginal går fram utan risk för skador och även få ett liten snyggare look o väghållning kanske ! , Det är du i slutändan som bestämmer dig , med några goda råd härifrån kanske , förutom ett då !. J.B |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.