|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag skrivar från Danmark - hoppas ni kan hjälpa mig! Jag funderar på att köpa en 318i Touring från 1995-98. Har ni några "buying hints?" Vad ska man se efter, vilka årsmodeller är bäst, vilka service ska man undvika, etc.? Och vad betalar ni för service i Sverige?Eks. inspektion I+II Här i Dk är det ju asdyrt som alt annat..... Hälsningar, CJ | |
|
Och vad med växlingen? Kör till Frankrike 2-3 gånger i året - och då är det ju inte så kul at ligga på 5.000 varv hela vägen.. Vad går den på toppen (vid vilket varv)? -CJ |
|
|
Ingen som vet någonting??Inga erfarenheter med 318i???? -CJ |
|
|
Hej! Angående utväxling tror jag att den är den samma som för 320. Ca 3000 rpm vid 100 km/h = ca 33 km/h vid 1000 rpm. Mvh Håkan |
|
|
Minns inte varvtalen nu. Jag reser mycket själv. Det är ingen bil för långresor om du kör något fortare än begränsningarna, vilken man ofta gör vid dessa resor. Farter över 140km/h blir jobbiga i längden. Höga varv, högt kupeljud. Mvh Henrik. |
|
|
Tackar! Henrik: Beror det inte på "vindljud" (vet inte vad det heter på svenska..)? Den felen borde våra elimineret på de nya modellerna. Någon annan som vet något??;-) -CJ |
|
|
Jo, stor chans. Gjorde ett test idag. 4500rpm vid 150km/h. ...och då tar det tid att åka till Frankrike! Mvh Henrik. |
|
|
Hmm.. Tråkigt.. Men kanon bil annars.. Kanske man kan leva med det. Har för tillfället en 206:a. Den larmer också ganska mycket... -Cj |
|
|
Henrik23d>>>4500 rpm vid 150 km/h? Har kört min i 200 km/h vid ett tillfälle och då varvade bilen 5200 rpm. Visserligen är min på 2 liter men ändå. /Dominik |
|
|
Vad gäller vindbruset i högre farter är min bil vääääldigt välisolerad kan jag intyga. Körde 600 mil i den i somras på bilsemestern och inte var resan tröttsam på autobahn pga vindbrus:)) Men, men, min bil är ju ny så kanske det beror på det. För övrigt är nya 318 en helt underbar bil att köra och framförallt ekonomisk jämfört med sexorna. /Dominik |
|
|
Dominik: Visst, det skiljer ju ändå 11 år mellan våra bilar. M40 motorn, som sitter i min bil, är ju ännu äldre... Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.