|
|
|
|---|---|
|
Har blivit erbjuden en 328i E46-98 i inbyte mot min 328 Ci.Den har bla. 17",silvermet,import för 2 år sedan,fullservad med org.serv.bok,6xvita blinkers,ellucka,halvskinn,klima,sportstolar,sportratt(ej multi),9200 mil,H&R sänkt 50/30,Mycket fint skick.Milen kollade på Bmw.Inget omlackat,och skivor fram och dom berömda länkarmarna utbytta..Även bussningar bak, Vad kan man få ut för en sådan nu för tiden.Någon som köpt något liknande nyss. Sålde en liknande i våras,och den gick för 193.000:-,men då var det bla. navi och 18".. Antar att dom gått ner lite sen dess... Någon som kanske är intresserad av köpa den t.o.m ;-) Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P | |
|
Jojje: den e ganska lik min vagn. Ja sonderade ju verkligen terrängen innan ja köpte in bil som bla du fick erfara :) Jag skulle tro att en sån vagn står i va 160-175 papp beroende på exteriört skick. Den saknar multifunktions ratt med farthållare som väldigt många tycker e viktigt. Har sett någon runt 150 med, men de var i ganska trist skick. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Ska kolla på den till helgen..Han vill ha min utan dom nya 17",alltså enbart plåtfålg m. dubbfria v-däck..Har diskuterat runt 40.000:- imellan.Får väl se om den är i det skicket han säger... Det var väl ungefär det prisintervallet jag räknat med(165-175´) Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P |
|
|
40 k kan vara rimligt om hans bil är i lika bra skick som din är. den sakna växlare med såg ja. har den bara enkel cd eller? Tror du sedanen e enklare o sälja än din svarta coupe? hmm kanske det. vekar var alite sug eftersom dom börjat komma ner lite i pris. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Det var ingen cd överhuvudtaget...Mina tidigare 4-dörrars har varit väldigt lättsålda Verkar vara trögt att sälja bilar över 200´,och 4-dörrars är ju lite mer praktiskt nu till vintern. Tycker jag borde få 170.000:- för den till våren.Mina 17" schnitzer får jag väl sälja privat,eller behålla till nästkommande bilar.Det lär bli mer E46:or :-) Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P |
|
|
Hej! Jag skulle personligen inte köpa en E46 utan multiratt, eftersom "alla" har det. jag tror att många uppskattar multiratten mycket. frågan är väl varför du ska byta in den, är det för att bli av med Ci:n eller för att göra en bra affär? jag tror personligen inte att en 328 E46 är lättare att sälja än din Ci. har min E46:a på annons, det är lika dött där. Mvh Johan |
|
|
Tror precis som Johan att det är svårt att sälja en 328 e46 utan multiratt då farthållare är eftertraktat. På BMW med lite större motorer är det samma sak med SCHinn är min erfarenhet.... /Simon |
|
|
Johan 328:a: kan inte instämma med din analys av att alla e46 328:or har multiratt. Jag skulle säga att 80% av alla import bilar jatg titta på hade det inte, däremot var de väldigt vanligt på svensksålda bilar, de är kopplat till att de ingår i komfort paketet i sverige som gick att köpa förmånligt till bilarna. Multiratt e en trevlig uppfinning som e suveränt smidig, men inte livsnödvändig. Jag tror som Jojje att en sedan e mer lättsåld än en coupe just pga av att den ligger lite bättre till i pris. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
min erfarenhet är att det är mycket svårare att sälja en bil med mindre prylar än en svensksåld. multiratten är svårvärderad, men spontant tror jag att den är värd 10' i begagnatledet. för vem vill ha en bil utan farthållare i dagens läge? speciellt när det var "standard" i sverige. inte jag i alla fall. avsaknad av CD är också trist, vem använder band i dag? då måste man räkna in kostnaden för en CD-spelare också, som bara går att köpa ny. 4' kr kostar den, plus montering. Mvh Johan |
|
|
Jag har har sålt 4st.E46:or(3st 328,och en 320) 4-dörrars,varav 3 var utan multiratt.Visst frågar folk efter det,men det har ändå varit väldigt lättsålda bilar.Har man bara en välskött/servad bil i fint skick,så tycker det flesta att det är mer värt...Skulle själv aldrig betala 10´mer bara för att få multiratt. Trodde också att ci skulle vara mer lättsåld,men det kanske är lite fel årstid att sälja en coupé nu??Annars brukar det generellt vara lite trögare då börsen gått dåligt,och folk inte vill plocka ut sina fonder´/aktier.. >>Johan Vad begär du för din 328?? Utrustning? Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.