|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
Erneland |
Tror faktiskt att det går alldeles utmärkt om du svarvar ner högkompkolvarna.. om du har bilsports "Turbokontainerprojekt" .. den delen där de snackar om kolvarna.. så står där en hel del värt att veta.. men ifall de har rätt vågar jag inte säga.. Om man har orginal förbränningsrum så borde det gå att ta reda på kompet om man vet hur mycket lägre kolvarna är eller hur mycket lägre de ska vara för att det önskade kompet skall erhållas.. =) .. gravitoner@tiscali.se (min mail) |
|
hmm.. jag har tänkt köpa dalhemskolvarna för kompsänkning på m10:an.. är det inge bra, ni snackade om förbränningen.. fattade inte så mycket av det där med squisch?!?? =) MVH Gustaf |
|
|
Erneland: Det jag säger baserar jag på vad jag vet gäller för tvåtaktare, vet inte om det går att överföra på fyrtakt men det borde bli nåt i den stilen. Svarvade dom ner kolvarna också? dom fräste iallfall ur förbränningsrummen. Folk har ju kört med för låga kolvar förut så det bör fungera tycker jag. Renesis: Gaserna som fångas mellan kolven och den plana delen av förbränningsrummet förbränns inte som vanligt utan dom nås av flamfronten mycket senare i förbränningen vilket kan leda till ojämn förbränning. Har man riktig otur så självantänder "ändgaserna" Och då har man två flamfronter som krockar och då blir det inge bra, I värsta fall så knackar det. Gäller som sagt för tvåtaktare i första hand, ska försöka forska vidare i hur det funkar för fyrtaktare. Mvh Jon Jag gick hem en gång för länge sen på knäna kröp jag hem.... |
|
|
Erneland: Jag har 2 block med smidda lågkomps kolvar (om Du inte redan har fått tag på annat) Ett block med smidda Omega kolvar, det andra med smidda JE kolvar & verdi stakar (Nytt) mm. mm. För vidare info. maila mig på mh-gtr@telia.com Eller på tele 070-5508770 /Manuel --> Jagd nicht.........was Du nicht töten kannst! =) <-- |
|
|
vart i kontakt med en kille i umeå som tävlar i protech med en 2002:a (Magnus) och han sa att det blir bra om man slipar förbränningsrummen hemisfäriska. Frågan är hur lätt det blir?! hur blir det runt tändstift och ventiler? |
|
Erneland |
MH_GTR: Jag droppade ett mail till dig =) .. rEnEsIs: Har hört talas om de dära hemisfäriska förbränningsrummen förr... men vad f%#¤&N betyder det.. ?? .. jag pysslar en del med astronomi och T ex. Norra Heisfären är himmlavalevet ovanför oss.. och det är ju sfärsikt.. alltså .. är det samma sak för mig.. men stämmer det egentligen ..?? =) ST4Dim |
|
Erneland, Jag har två original 02 turbo toppar liggande, kan fota förbränningsrummet så ser Du hur de ser ut. Mailar över detta ihop med det andra under morgon dagen. /Manuel --> Jagd nicht.........was Du nicht töten kannst! =) <-- |
|
Erneland |
Låter Perfekt.. =) .. jag väntar.. *dricker kaffe och letar Dellortosar.. =) * ... ST4Dim |
Erneland |
rEnEsIs: Förresten .. tittade lite längre tillbaka i inläggen .. såg att du skulle hämta bil i Älmhult.. =) .. där bor ju min bror.. är uppe där typ varannan vecka.. jobbar i Olofström .. I Älmhult finns det några 02:or .. en som de kör rally med.. och som en bekant bygger ny motor till .. en annan är superfin och bara står-.. någon rik snubbe som äger den .. ska vara turbo-look på den .. men vet inte mer om den .. ST4Dim |
|
MH_GTR: vore schysst om du kunde maila mig smama saker som Erneland, bilder och info på blocken! Erneland: jasså, jag skulle ner till älmhult men det blev inte av,jag måste ha nån som kör eller fraktar upp bilen åt mig! nån du känner eller vet kan frakta upp mot norrland? |
|
| erneland, dellortos hittar du billigast på alfaklubben!! då det sitter orginal i alfor, runt 500kr brukar man få ge | |
Erneland |
Japp.. tittade på deras sida idag faktiskt.. 700 spänn.. det var ju grymt billigt.. =) .. funderar bara på om jag behöver 45:or eller rent av 48:or.. fast.. det ska ju räcka med 40:or.. ST4Dim |
|
Dom där "smidda" mahle kolvarna som dalhems säljer ska tydligen ej vara nån kvalitet på. Orig är förmodligen bättre.... |
|
Erneland |
bmw-andreas..: Var det dig jag frågade om flänsar? .. ST4Dim |
Erneland |
rEnEsEiS: Vet ej .. det e ju en bit upp .. men säg till om du ska ner så kan ses å snacka bäämwä =) .. förresten .. vad e det för bil som du ska titta på .. ? .. modell? ST4Dim |
|
Erneland: Japp de var de,dom har tyvärr mycket att göra! Men har inte glömt bort dig:) /Andreas |
|
| jag vet många som kör med dalhemskolvarna, dem tål mkt stryk, tror dem är rätt bra, jag ska köra med orginal KS-kolvar, får väl se vad dem tål, men tvivlar på att dem står pall för lika mkt!! den som lever får se!! | |
Erneland |
BMW-Andreas: Gör inget .. det e ju inte såå bråttom ... men säg till innan .. för jag tvekar lite på om det ska vara rostfritt eller ej .. Mvh Michael. ST4Dim |
|
Mh gt-r: Hur ser 2002 turbo topparna ut? Är det ventilsäten som tål blyfritt? Jag gick hem en gång för länge sen på knäna kröp jag hem.... |
|
|
sEiKo: Kan ej svara på om en ny 02 turbo topp från BMW har hårdare säten, annars är det ingen större kostnad att byta dessa. Custom Racing AB gör väldigt fina motor arbeten: 019-32 40 40 Jag kommer att byta ut dessa på våran 02:a inom kort. /Manuel --> Jagd nicht.........was Du nicht töten kannst! =) <-- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.