|
|
|
|---|---|
MIRRE75 |
Nu har jag bytit motor på min ix och satt på en ifrån 525i -88, men oljepumpen går på fel håll. När jag tvångs kör den med borrmaskin (på fel håll) så får jag olje tryck! Frågan är: Går ix oljepumpen på motsatt håll än vanliga 525i -88 ? Länk Länk |
MIRRE75 |
Någon??? Länk Länk |
|
Eftersom det är samma motortyp så kan jag inte tänka mig att det skulle vara nån skillnad.. ------------------------------------------------- Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
MIRRE75 |
De e det faktist! Oljetråget är inte lika, där efter pumpen! Länk Länk |
MIRRE75 |
Är det ingen som har ETK som kan titta på drivningen och rotations riktningen på dom två oljepumparna (2,5L , m20 -87 , E30) ?? Länk Länk |
|
MIRRE75: kollade nyss ETK, fan du har nog rätt tror jag. Iallfall har 325ix och Z1 samma pump, dock har alla andra m20 en annan beställningsnummer. =) ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
MIRRE75 |
Luften : Kan du kolla om de e samma beställnings nummer på axlen som driver oljepumpen (axlen som drivs av kamremmen) ?? Länk Länk |
|
Mirre: Vem har gjort ditt gren rör? och vad kostar det? Tacksam för svar! danielgedin@hotmail.com |
|
|
Obs att oljepumpen på ix går år motsatt håll! (Vet inte varför) |
|
MIRRE75 |
Onkel Micke: Tack för svaret ! Jag frågade på Bmw i Lund och dom svarade samma (oljpumpen på ix ska gå på motsatt håll!) Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.