|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är tidigare debaterat om huruvida BMW utför godwillreparationer eller inte. Har lite tendenser till glapp i framvagnen (Lite sned ratt, "klonkande ljud" samt spårkänslighet). Är det från BMW uttalat någon policy över vad de är "skyldiga" att göra? Tacksam för svar! MVH Tobias | |
|
Låter som spindelleder / bärarmar fram. Tror inte att det finns något "måste/skyldiga" från BMW:s sida avseende goodwill. Däremot brukar de ha en gräns på 3år (från inregistrering) eller 8000mil för dylika goodwillreparationer. Mvh |
|
|
Tobias: de låter som dina länkarmar är av den vekare typen (Typiskt e46 fel) från fabrik. Ring närmsta bwm verkstad och boka en tid för byte, detta ska ske kostnads fritt. Import eller svensk såld spelar ingen roll. De finnsingen policy för goodwill, men de finns "erkända svagheter" som dom inte kan neka. Termostat/huset är ett annat sådant fel. Maila gärna om du har frågor. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Kärt barn många namn. De här med 3 år är inge spikat det heller, de som händer är att bmw gör en förfrågan mot bmw fjollträsk som antingen gör avslag eller grönt ljus. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Det var bara att lyfta luren och ringa Kneipbadens bil i Norrköping! Inga problem, byte av länkarmar skulle gå som goodwill - skönt! Hoppas bara att det inkluderar en framvagnsinställning, för det kan bli dyrt med nya däck titt som tätt annars! Tack för tipsen Wendtan & Johan B! MVH Tobias |
|
|
Tobias: vet inte om de inkluderar en hjulinställinng. Borde göra det. De enda ja vet är att om man gör en hjul inställing så ska den göras både fram och bak vid samma tillfälle. När jag hade inne min bil på hjulinställning så låg de på 1200 i kostnad på bmw. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Tobias: Har du nämnt något för verkstan om att du har problem med dörrlås o dylikt som du har nämnt om på en tidigare tråd innan? Isf vill verkstan ta på sig som en goodwill reparation? Mvh DK |
|
|
DK: Jag nämnde det för verkstadskillen och han skulle titta på det. SJälv klart kommer jag ställa frågan om elektroniken i bilen bara ska hålla 2,5 år! Vi får se hur det går. Hur länge har du haft din 323CIA? Nöjd? MVH Tobias |
|
|
Tobias: Har haft bilen i en månad. Stort sett nöjd förutom det höga däckbullret...om det nu är det som spökar. Har beställt tid hos BMW-Gbg imorgon för en felsökning (se en annan tråd som jag la in igår). Bilen drar mindre soppa än min förra bil, en A4 1,8T vilket är ju väldigt bra för en bil med en 6:a och 170 hästar! Gött med automat oxå! Själv då? Är du nöjd med din? Mvh DK |
|
|
DK: Jo, jag är nöjd. Köpte den för nästan en månad sedan jag också. Lite styv i fjädringen, sitter Einbach fjädrar som sänker lite mer än original sportchassi. Plus lite småproblem med länkarmar (ska bytas den 13;e), centrallåset och passagerardörren. Annars är den helt ok. Känns betydligt rappare än den tidigare 523 iM-00 som jag hade. Men vägljudet är som natt och dag. Mycket däckbuller, lite för mycket kanske... MVH Tobias |
|
|
Lyfter den här gamla tråden lite :) Håller med om att vindbruset är högt och att däcken låter. Har suttit och läst igenom trådar om problem med E46or, och blev på kuppen super-hypokondrisk och måste ut och köra med bilen och lyssna efter ljud och känna på styrningen! Det jag märkt på min är att tomgången svajar lite ibland. har ägt bilen i två veckor, köpte en lite nyare bil för att slippa problem, men vi får se hur det går med det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.