AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
971

Tickar i hanskfacket?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tja har ett lite problem med min E30... Den tickar i hanskfacket... Det är ju säkert ventilerna som tickar men varför låter det ur handsk facket.... Väldigt störande... Någon som har haft liknande problem?

-----------------------
Min E30:
Länk
skucku
Jag har exakt samma, fatta inte varför det bara tickar där men det blir väl typ den närmaste och mest oisolerade vägen för ljudet eller nåt.

//David
be
32
beoquaz
320i -89
kan ochså vara från styrboxen, har samma problem, testa dra ut tommgångsmotorn och se. fall det nu är ett relä tickande, ingen som vet vad det är för fel. att felet ligger hos tommgångsmotorn är jag med på men varfär tikkar den. tommgångsmotorn funkar ju

turbo=massa kul
MIRRE75
Kabel härvan till databoxen går inn där ! Följ härvan ifrån d-boxen till torpedväggen, där ska va gummitätning (kabelgenomförning) som är KASS/EJ TÄT!

Länk

Länk
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Vanligt att man använder detta hål som MIRRE75 nämner om man drar strömkabel till slutsteg från batteriet. Får man en liiiten liiiten glipa så låter det mycke ticketick.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
hrrrmmm..... Just det jag ström kabeln till steget var drog jag den... la la laaa...... Kanske ska kolla hur tätt jag fick det.... Tänkte alldrig på det tack aliihoppa!!!!

-----------------------
Min E30:
Länk
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Slog ut hålet när jag drog kablage till kupévärmaren. Efter detta fick jag oxå detta tickande ljud.
Mirre75:s teori stämmer mycket väl!

Mvh Henrik.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
hmm.... verkar tätt men det tickar ändå :(

-----------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Kläm på nå smetigt i hålet ändå.... det ska jag göra.
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Något smetigt... bra idé! Har dunderat på hur jag skall lösa det. Att beställa bummibiten som skall sitta där är tydligen en omöjligtet hos BMW. De kan inte hitta den på sin dator.

Mvh Henrik.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
typ silicon eller nåt liknande

-----------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.