|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan ge bra tips på hur man monterar ett godkänt larm. Jag har goda elkunskaper men aldrig monterat larm. Även tacksam för tips var man kan köpa larm till vettigt pris. | |
|
Har monterat ett tiotal larm i olika bilar. Räkna med att det tar lång tid första gången. Man får leta efter rätt kablar, vet inte hur man tar bort olika paneler, strul med att koppla in sig på centrallåset osv. Ett proffs 'kastar' in ett larm i en bil på under timmen med rätt kabelstam. Undrar bara hur snyggt det blir då? Sätt av en dag och låt det ta tid. Köp Cargard eller Defa. |
|
| Är det ingen som har några bra tips ??? | |
Kalleboy |
Jag monterade ett BMW Orginal Larm i min 528-97á när man köper larmet skall man få med monterings anvisning till detta som är just till din bil ,0kr jag tog orginal larm för jag ville bara ha en fjärrkontroll och styra larm/centrallås med det tog 2 dagar att montera - i lungt arbets tempo ett måste om man är lite osäker i en ny bil ps.Koppla loss batteriet innan du klipper i kablarna |
| Kalleboy: vad fick du ge för ett orginallarm? | |
matte22k |
hej bra tips? hmm läs instuktionsboken noga, använd inte stömtjuvar! vad folk än säger, använd skarvhylser istället, så långt det går. annars kommer du snart ha ett strulande larm.annars har jag inga direkta tips just nu. en sak till köp cargard lite dyrara än defa men mycket mer pålitligt, dessutom om du får problem med larmet är cargard personalen mycket trevligare. vet inte vad ett sådant larm kostar runt 2000 tror jag lycka till!! fuck it |
| Cobra funkar bra för mig, lättmonterat med bra instruktioner. Haft mitt i tre år nu utan problem. | |
|
Tack för tipsen, någon som vet var man kan handla till bra pris? |
|
| Varför inte höra med BMW vad dom ska ha för ett larm? | |
henry |
Är det försökringsbolag som sätter kravet på dig!? Nu var detta IF i Göteborg som hade dessa krav. ca 4300kr skulle den gå på med larm inkl. startspärr, monterat och klart. Skulle privat gå på 6000kr!!?. Så där var det bra att If gick in och sänkte priset (Dra på trissor) Så om det är pga försäkringen, Ring och fråga ditt försäkringsbolag, kan finnas pengar att tjäna... Vidare var jag tvungen att ha papper från en auktoriserad larmfirma godkänd av försäkringsbolaget... Har du inget papper på larmet + på rutmärkningen, gällde inget stöldskydd... Larmet jag fick i satt var ett Cargard 850... det ända med flerkrets stratspärr. |
henry |
Kanske ska tilläggas att jag är servicetekniker och har utbildning i svagstöm... men det hjäkper inte i försökringsfrågor... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.