|
|
|
|---|---|
|
Tjo Har litet problem vet ej vad jag ska köra med för koppling!!! Det är 745 motorn med M535 vxlåda som ska kombineras... Har hört att en del kör med M5 3.8 koppling ??? Effekten hamnar förhoppnignvis på lite över 400 kusar... Ett alternativ är väl sachstryckplatta och sinterlamell... Är tacksam för hjälp med alternativ samt priser Daniel | |
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Jag använde Sachs starkaste tryckplatta 240 mm. tillsammans med förstärkt lamell(tål c:a 700 Nm) med gott resultat. M5 koppling är väl inte att rekommendera då den inte är speciellt stark. Jag provade även sinterlamell med ofjädrat centrum, det funkade bra men det blev väl ingen stadsbil direkt men det var den inte innan heller iof. Hör med bildelsimporten, de gjorde väldigt bra priser till mig... -------------------- beemer.mine.nu -------------------- Snart blir det nog till att byta nick till "kompressorsvennis"... |
|
Ring www.reservdelar.se. Kolla på deras sida efter telenummer... Dom har bättre kopplingar än M5 orginal,har satt dit en sportkoppling med ofjädrat centrum på min M5. Ofjädrat centrum är visseligen orginal på M5.. bengan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.