|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som känner till några framtida planer för BMW´s sk. Roadshow? Tror att det var –99 (eller ev. –00) som jag fick låna en M5 under 30 min. Mycket trevligt initiativ från BMW. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Denna M5E39 ägs numera av min fd528 ägares chef.(HJO) Om det inte fanns flera med i Roadshowen förstås. MVH Hasso Länk |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
hasso,det fanns flera... känner dock ej tillnågra planer på en nya roadshow. |
|
De bilarna måste ha fått bekänna färg? Jag tror inte jag skulle vilja ha en sån bil! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
| Den Z3M Coupé jag lånade på Roadshowen fick bekänna färg. Hur många körde enl. den karta man fick ? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag kan ju nämna att vi som arrangerar Gävle träffen, fick en hel kväll, men hela nyckel skåpet till alla roadshow bilarna. Det slutade med att två blev av med kortet den kvällen. |
| Jo, det var kanon. Synd bara om den M5 som gick i Malmö/Lund, den fick dom ta in o byta koppling samt en bakfälg. Jävligt trist att det ska busas på när det är "gratis". Klart att man trycker på med en M-bil men man kan väl ändå ta det lite lugnt, eller? Dom hade roadshow även i tyskland men där var det minsann ingen "VildaWestern-körning" | |
Deliq |
Under Roadshowen (-99) fanns 3 !! parallella likadana uppsättningar med bilar som turnerade runt i landet. Jag har kvar foldern man fick tillsammans med inbjudan :) M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
| Ja, jag kommer ihåg att jag skulle ut med Z3M Coupe... men dom hade kört sönder den bilen... så det fick bli en Z3M Rodster... men det gjorde ju inget.... | |
|
Den M5:an som gick i skåne & småland fick byta kopplingen inte bara 1 gång utan minst 2 gånger, jag hade det stroa nöjet att få känna på den dagen efter det andra bytet på lite småländsk landsväg, härlig bil. Man kan ju hoppas på en ny "roadshow" kommande sommar med, Z4 & nya 5 & ev 6 serien !!! Men vad jag har hört av dom som var med & arrangerade det förra gången så är det inte någon ny turne på G ! (tyvärr) När du älskar att köra !!! |
|
|
När de var med roadshowen i jönköping så var det många 18-20 åringar som dreglade över dessa bilar och körde s&%..en av bilarna. När man frågade om man fick åka en runda nästa dag så var det kalla handen. Tyvärr så drabbar det fel kunder men vilka bilar det fanns på roadshowen. Får hoppas att de kommer nästa år, så får man kanske åka en sväng:-))))) |
|
|
Fick nöjet att för första gången prova M roadstern när de var på besök i Jönköping, kartan kunde man ju inte följa då konstaplarna vakade över sträckan. 30 minuter gick i alla fall åt ganska fort =) Kan bara hoppas att BMW kommer med en ny roadshow. /Manuel |
|
|
Jag fick nöjet att köra M5, M3, Z3 M Roadster, X5 och sist men inte minst Z8 =) förra hösten när BMW Group Solna Hadde sin Roadshow. Länk |
|
Soton |
Den M5 som gick i Västerås rasade kopplingen på samma dag fast efter min provtur som tur var... Hade bilen i 55 min, behöver jag tillägga att jag smög in med nycklarna efteråt, fast det fick dom bjuda på hade precis köpt en nybil av dom... Har förövrigt aldrig mött så många polisbilar som när jag körde den bilen... Körde även Z3 M Coupen och Z3 2.8 coupen. |
| Alla återförsäljare har väl regelbundet provkörningsveckor då de bjuder in kunder och annat folk. Min BMW-handlare har till exempel haft alla fyrhjulsdrivna modeller inne den här veckan (med nästan alla motoralternativ) samt en del annat roligt. Jag fick förmånen att provköra X5 4.6is samt Z8! Den senare var en skrämmande (men underbar) upplevelse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.