AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
916

Klonk framvagn vid fullt rattutslag backning (E34)

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hej

Har ett vad jag anser mysko fel i framvagnen. Ibland när jag backar och svänger kraftigt höger (rattutslag höger i färdriktnig) så klonkar det till i framvagnen (vänster fram). Det är något som helt klart hamnar i fel läge, för bilen börjar i det läget dra åt höger. Ger jag bara fullt rattutslag vänster så klonkar det till igen och bilen går rakt fram.

I övrigt har jag inga klonkningar vid gupp et.c.. Uppstår heller aldrig vid färd framåt. Jag har lyft bilen och försökt hitta något i framvagnen men inte sett något fel. Bänt och känt på det mesta, har dock inte lyckats framtvinga felet de gånger jag har tittat under bilen. Casterstag är bytta och alla kulledsdamasker ser hela ut och verkar sitta som de ska...

Någon som varit med om detta eller har en ide om vad det kan vara?

------------------
Always Diesel
Om jag inte minns fel så sitter det väl en glidpackning som fjädern ligger emot. Kan kanske vara den som kärvar eller är trasig?
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Hej
Har för mig att det är kullager i stödlagret på touringen (är annorlunda än sedanen vet jag), men det kan kanske vara den, tack för tipset (det var väl det du menade?).

Hade loss stödlagret i våras, verkade ok då. Enligt BMW så är det sällan just touringmodellens stödlager går åt, men jag skall naturligtvis undersöka saken.

------------------
Always Diesel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.