|
|
|
|---|---|
zumpen |
Bilen jag ska kolla på har 340 hk enligt papper och jag undrar vad kan det sitta för trim på den? nån som har nån gissning? /Nicklas |
|
Köhlers kammar,kolfiberbox,chipp,sportsystem med racekattar.. Köhler kan det lilla extra!! bengan |
|
zumpen |
Ok och vad kan ett sånt kalas kosta då? =)och hur är det med en trimmad M3 motor egentligen? tar den stryk av det trimmet fast om man kör relativt lungt? nån här på forumet som har en bil med sådant trim? |
| hade inte RAFKO här på Bmwpower forumet en sån.. tror hans bil finns här i galleriet.... | |
|
zumpen, tror inte att den bilen du pratar om är Köhler-trimmad. Var den inte trimmad i Tyskland? Köhler håller ju hus i Sverige. Tror snarare på Hartge eller Schnitzer... Jens |
|
zumpen |
Jo det stämmer att den är trimmad i Tyskland! gubben beställde den så om jag fattat rätt.. eller så lämnade han in den direkt nånstans när den var ny och trimmade den. vad är det för skillnad om den är trimmad där nere då? |
|
Den enda skillnaden är vilken firma som trimmat den. Kan ju vara intressant att veta så man kan ta reda på exakt vilket trim som sitter i. Dessutom kan det ju skilja på kvalitet beroende på vilken firma som gjort jobbet. Jens |
|
zumpen |
Ok.. det ska jag ta reda på =) Avgasvärderna på bilen var som när den var ny tydligen så motorn verkar vara i bra skick! håller motorn lika länge om den är trimmad om man kör lungt med bilen? |
|
Tror du verkligen att den är lugnt körd bara för att det är en snubbe i 50-års åldern som ägt den? Han la säkert ut en massa stålar på fabrikstrim och sen körde han som om det vore en 316?!!! Vakna!!! Jag säger inte att den är dålig bara att ingen och då menar jag INGEN köper en M bil och kör den lugnt, speciellt inte en trimmad. Då finnes det billigare alternativ att ta sig till kyrkan på söndagar! |
|
zumpen |
Så tycker jag med men enligt M-test och fullspäckad service bok plus att avgastestet visade nybils värden så kan man ju tro att den är i bra form iallafall. vad ska jag göra då för att avslöja att den gått hårt? |
zumpen |
Eller jag menar förresten att det är klart att en M3 går hårt ibland för det är den ju byggd för! men för den sakens skull så behöver ju inte gubben ha tokkört den bara för att han trimmat den! han kanske bara älskar att gasa lite på väl valde ställen precis som jag, jag älskar att glida runt och sen kunna trycka till på gasen och känna lite power ibland =) |
|
Precis vad jag ville att du skulle få upp ögonen för. Bilen är byggd för det, men stirra dig inte blind på att det är en gubbe som haft den. Antagligen är den jättefin, Om han haft den hela tiden så har han säkert vårdat den ömt, den kostade ju säkert en slant att köpa när den var ny, såna bilar brukar vårdas. |
|
| Det kan ju vara ide att köra den på en rullande landsväg för att se om det verkligen finns någon extra effekt, papper som man inte vet vart ifrån dom kommer skall man inte fästa någon speciell vikt vid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.