|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| sorry, _Edward_ skall det vara. | |
|
Hehe, hur kunde du få mig till Klas? =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Ok detta var de effekt uppgifter jag fick av köhler... Chip = ca 20hk Kattersättare = ca 16hk (testat på bänk på en orginal M3 3,0) Sportavgas = ca 3-4 hk Luftfilter med ordentlig värmeavskiljningskåpa = ca 3-5hk Vanos Chip = Ca 15hk Lågt räknat ska detta ge 343hk om man ska tro på effekt uppgifterna de olika sakerna "ska" ge men sen beror det ju helt på motorns kondition osv... Men jag håller med om att det kan nog vara lite glädje siffror på de olika effekt uttagen detta är vad köhler sa att de olika sakerna BORDE göra i hk väg....men det är ju bara till att sätta svart på vitt och bänka skiten... =) Mvh Robin ----------------------------- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Ta allt med en nypa salt och bänka före och efter så är det inget snack. Även om dynon visar fel har du den procentuella ökningen. En 3,0 kan inte få utan vidare 330+ är jag säker på. Konstigt att inte BMW lyckades med att ens få 321 hk på 3,2... |
|
|
Kan man plocka 57hk (343)utan att öppna motorn då måste BMWs tekniker vara bland dom sämmre! Vilket jag starkt betvivlar. Man kan ju inte ta enstaka Förövrigt så monterade jag ett Köhler chip för drygt ett år sedan åt en kille och det gav 15hk enligt Köhler då. Det verkar gå kraftig inflation i hästarna nu för tiden, är väl mer av ponny karaktär. |
|
|
*Gerhard* köhler behöver ju inte direkt ta någon störra hänsyn till motorstlitage, som BMW behöver och utan avgas rening säger väll sitt! Sport system låter ju jävligt shyst på en M3:a tycker jag, men inte alla. Samma sak med luft filtret. Men vist så kan man ju alltid fundera över efekten. Länk |
|
|
Laurin: Visst testade du din bil på 402 m? Enligt din effekt så bör du ligga på en låg 13... =) Vad jag vet så ger inte vanoschippet nån effektökning... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Det stämmer...har dock ej testat med riktig tidtagning...bara med g-tech och 2 pers i bilen då låg jag på runt 13,5 men det kan ju både vara upp och ner på dom tiderna....=) Jag påstår inte att jag HAR 340 hk jag bara säger vad jag har hört att grejerna ska ge...=) Visst jag tror ju inte att man får 20 hk bara på ett chip som höjer tändningen och ger lite mer soppa osv...men man kan ju fantisera lite =D Jag gissar inga tider heller det är tiderna på strippen som gäller punkt slut sen kan man alltid skylla på dåliga däck kassa starter osv men det är den tiden som gäller anser jag... ----------------------------- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
hallo... jag har lite trim på min m3´a 3.0 som skulle motsvara den bil du är intresserad. Chip Vanos chip Sportluftfilter Insug Kattersättare Sportavgassystem hör av dig vad du vill veta så kanske jag kan hjälpa dig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.