|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
zumpen |
Jag har nu fått en bil på kroken och det är en M3 -95 uttagen 96 som tydligen ägaren i tyskland beställde trimmad och det ska vara 340 hk enligt papper. ägaren i tyskland är 50 bast och enda ägaren innan den importerades. bilen hade gått 9000 när den importerades för ett och ett halvt år sen. har nu gått 11000. bilen är fullutrustad och pedantskött. 150.000 vill han ha. full service bok, vad tycker ni? och vad kan det vara för trim på bilen tro? Killen sa att den går bättre än alla 3.2 or han kört. Mvh/Nicklas |
|
Den låter ju klart intressant! Blir väldigt nyfiken på vad det är för trim!? Han kan ju knappast mena att han beställde den trimmad från BMW-fabriken utan det är nog snarare så att han beställt bilen genom en trim-firma (Hartge, Schnitzer el liknande). Sedan har de i sin tur köpt en M3:a som de har preppat för hans del. Skulle vara kul att veta mer om denna pärla!! Jens |
|
zumpen |
Ja jag har numret till den Tyska ägaren men kan ju inte ett ord tyska och är inte så bra på Engelska heller =/ ska försöka hitta nån som kan ringa och höra åt mig =)förresten det är träinredning dvs ratt och paneler vilket jag inte är så förtjust i faktiskt.. om jag köper den så kanke nån är intresserad av att byta med mig?? |
|
Ett tips bara om det gäller import. Se till att det står i det tyska regbeviset att motorn INTE är trimmad, dvs att det står orginaluppgifter där. Vet om importbilar som inte fått bilen igenom bilprovningen p.g.a. det står fel där. MVH/Berbel |
|
zumpen |
Det ska inte vara några problem för att den besiktiades 01-07 utan anm.. =) |
|
ok! Då är det bara att köpa den då:) MVH/Berbel |
|
zumpen |
Ja om den är så fin som han säger.. ska kolla på den idag! =) |
zumpen |
Finns det ingen här som har en M3 3.0 med ca 340 hk?? skulle vilja prata med nån och fråga lite saker... |
zumpen |
*suck* inga pratglada personer här idag.. =/ |
|
Det finns några Köhler-trimmade 3.0:or på forumet. De ligger väl på en 330-340 hk. Ha lite tålamod bara så skriver de nog snart =)) Sök på "köhler" annars så hittar du lite gamla inlägg. Jens |
|
zumpen |
Ok tack! =) |
zumpen |
Den är ju trimmad i Tyskland så då kan ju inte den vara köhler trim på.. vad finns det för trimfirmor i Tyskland? |
|
Precis, den kan inte vara Köhler-trimmad men den har antagligen ett liknande trim från en annan firma. Kan t ex vara Kelleners sport eller AC Schnitzer. Jens |
|
zumpen |
hehe ska bli kul att provköra den idag =) den borde ju röra på sig ganska bra...=) är dom ovan nämda firmorna bra trimfirmor då? bra kvalitet? |
|
Det lär ju bli j-kligt kul!! =) Hoppas den är lika fin som den verkar! Sök runt på forumet efter köptips för M3, anteckna alla punkter som du ska kolla på bilen. Lätt att glömma bort nåt annars! Jag har bara hört bra om Kelleners sport. Bl a har Johann och Gustav här på forumet erfarenhet av dem och de verka mycket nöjda! AC Schnitzer är ju gamla i gemet och bland de mest seriösa, dock väldigt dyra. Förutom dessa finns det ju ett otal små oberoende firmor i Tyskland med varierande kvalitet. Det bästa är ju om all dokumentation från trim-firman finns kvar så att man kan se allt som är gjort på bilen. Sen hade jag nog ordnat med någon som kan ringa 1:a ägaren i Tyskland för att ta reda på så mycket som möjligt. Det verkar ju röra sig om en riktig entusiast så han blir nog bara glad om man ringer och frågar lite om hans gamla bil. Lycka till! =) Jens |
|
zumpen |
Tack det ska jag göra! måste hitta nån som kan tyska bara ;) |
| Du måste berätta hur det gick efter provkörningen... | |
|
Tjena ! Jag har en Köhler trimmad 3,0 -94, köpte den orginal och har hängt på en kasse köhler trim på den och det bör vara ca 330-340 hk i den nu... Det jag har är: * Köhler Chip * Köhler Kattersättare som är 2,3/4 tum istället för 2,5 tum som orginal... * Köhler Sportavgassystem. * BMC Dubbelkonat Sportluftfilter * Köhler Vanos chip...snart (+15hk till) Det bör ju vara nått liknande kit som sitter på M3an du kikat på Zumpen.... Mvh Robin ----------------------------- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Inte för att vara nitisk eller så, men jag har ju svårt att tro att du får ut nästan 50 hk extra med enbart hjälp av chip, avgassystem. Även fast Khöler kan sin sak så måste det vara andra kammar på bilen än std eller? "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Hej. Håller med stensth. =) Min M3:a var Köhlertrimmad. Det som ger det där lilla "extra" brukar vara ett kolfiberinsug och/eller kammar. Ac Schnitzer hade gjort den som satt på min bil och nästan identiskt med den som Köhler säljer. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
BMW Motorsport har ett motorkit till 3,0 som ger 340 hk. Det är ganska vanligt i tävlingssammanhang. Håller med Klas, lite chips o avgas ger inte dom effekterna. Kammar, insug o top måste nog få sig en dos doping isf. Lycka till med bilköpet! ps. modifieringarna kan inte stå i brifet, då blir det svårt vid bilprovningen. Mycket svårt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.