AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
866

HÖG bränsleförbrukning :- ( !!

sledneck
fan å ! min 320i från 88 drar nästan 2 liter milen :/ känns inte som den ska behöva det den e åxå trögstartad ??????????????????

kör så det ryker !!!
Nått e galet!

-ridern-

525i 1990 24V
kristian_keps
jag skulle rekomendera att du testar tanka diesel ev. köper ett nytt förgasar-snöre

slipa skärmen tills den nästan tar i!
powsgli
Har Du kollat att tempgivaren som är ansluten till databoxen ger rätt ohmvärde. Runt 2700 när motorn är kall och jag tror att det skall vara runt 400 varm. Den brukar inte paja, men 2liter/mil??????????!!!

SGL320i
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Kolla så att inte bränslefiltret sitter åt fel håll.

Mr C
kamber
kristian_keps.. diesel??????

/Bujachaka....
sÅlD - B M W 318 -86 E30.....
UTAN KÖRKORT FÖR TILLFÄLLET, Spärr tiden SLut bara o boka nY teori tid o uppkörning =)!!
Hmm =( fick tid den 2oktober o idag e det den 13 augusti!! surt e det...
emilo
Kolla kallstartventilen, den kan ha hakat opp sej och då går det någ åt ganska mycke soppa. Eller läcker tanken kanske?
powsgli
I min 320-88 finns det ingen kallstartventil. Jag tror att den försvann i och med årsmodell -88 (Nya Motronic).
sledneck
skog nyss i en injection cleaner ! den gick bättre iaf men vi får väl se om den drar mindre *hoppas*

kör så det ryker !!!
BM
1
BMW-Power
320i -84:a
Kan det inte vara så att du gasar lite för mycket?!?!? Min drar 3l milen om jag vill. Vid "gubbkörning" ligger min runt 0.8-0.9l milen. Gasar man, så kostar det, därför är min VÄLDIGT dyr i bensinkostnad. Skall man åka snålt köper man en Micra, men vi "MÄN" kör BMW med tung fot.

<---- BMW Power ---->
Den som har mest gas
när han dör, vinner!

rp
10
rpm
320 -85... krockad :(
Som mrC sa... kolla så att bränslefiltret sitter på rätt håll, den kan dra upp till 1 l/mil för mycket då!

Bakhjulsdrift e myyyyyysigt!!
BeeMWe playboy
BMW-power: Inte blir d mysigare att du kör på den lastgamla motorn som drar mer än den som kom 85 :/
sledneck
självklart att man gasar plattan i mattan skare va =)

kör så det ryker !!!
KeyZer
Sitter det nån luftmassa mätare på den?
I så fall kan den vara trasig.
Hade det problemet på en 240 förr i tden.
kamber: jag lider med dig i det där med att INTE ha körkortet, fick tillbaka mitt för lite drygt en månad sen... de första 25 milen gick jäääävlgit lugnt, eller hur? ;-)
Tror nog Kamber fått sitt körkort nu då det var över 2 år sedan inlägget skrevs.

kamber
Ja tror kamber har fått tillbax det för ett bra tag sen som JACK BAUER Säger ;)

annars e han mesig ju :P

/inte BMW mer....
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Kolla anslutningarna till lambdasonden. Kan vara den som spökar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.