|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha satt på v-hjulen (195/65/15) så tar det i höger bak. Detta när jag svänger fast även ibland när jag ger full gas framåt. Bilen är sänkt 20mm bak. Vad kan detta bero på? De tog inte i med s-hjulen (245/40/17) nån som vet?? ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" | |
|
Bilen blir ju lägre me vintersulorna,,men varför de tar i bara på ena sidan vet jag inte |
|
Deliq |
Fel inpressning (ET) på vinterfälgarna ?? M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
|
litet beroende på mönsterdjup, men med nya däck är dina vinterdäck bara 6 mm högre. fast det kan ju räcka för att det ska ta i nånstans, kanske i kombination med olika ET. men hur ser det ut, verkar det vara trångt mellan skärm och däck? Fel ET förändrar ju spårvidden, så det kan ta emot även inåt tex mot fjädrar, stötdämpare odyl. 15tummarna har ju dessutom mindre plats inuti (på baksidan. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack för era svar. Vilken ET jag har på mina plåtfälgar har jag ingen aning om. Fattar mig inte på sånt. Lite trångt mellan skärm och däck verkar det faktiskt vara. Får kanske ta och hissa upp bilen på någon bensinmack o kolla hur det ser ut från insidan eller nått.. mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Dum, jättedum fråga, men du har inte glömt kvar en spacer eller så? eftersom det bara är på ena sidan menar jag, har du mätt skillnaden vänster-höger? | |
|
Kanske hemskans lätt "ramsned" eller en sned länkarm eller liknande? Stuttat i något nyligen? *badass toys for badass boys* |
|
|
Heli: vadå dum fråga?? förklara det... ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
mm. kunde inte hejda mig här. en spacer sitter mellan fälg och broms trumma/skiva. Och hur förklarar men ET på ett enkelt sätt? ET=Fälgens inpressning =skillnaden mellan centrum på en fälgbana och det verkliga stället där fälgen anligger bromskivan/trumman. Detta skall föreställa en fälg som är klyvd på diagonalen. _Däck slitbana__________________ |Kant |centrum| Kant| |ET=xxmm| Fäste mot bil| |På denna sida sitter muttrar/bultar Detta skall föreställa en beskrivning av vad jag menar. PeterB Länk |
|
| Glöm beskrivningen det gick åt skogen att rita | |
|
Att ena bakhjulet sitter lite längre ut än det andra är ganska vanligt. Det behöver inte betyda att det är något fel på bilen. /Anders |
|
|
här finns en snabbkurs i bla ET Länk en spacer kan liknas vid en "bricka" som sitter mellan fälg och trumma för att "få ut" fälgen. Kanske dina sommardäcks fälg behövde denna spacer, men inte vinterfälgarna. Kolla isf att du tagit bort spacern. Eftersom dina vinterdäck är betydligt smalare än sommardäcken, gissar jag på fel ET. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| -Space-X-plorer, frågan kändes dum eftersom det är ganska svårt att missa om man har glömt kvar en spacer, men jag ville ändå fråga, mest så att du kunde utesluta det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.