AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
406

"Sprängskiss" på 3.0 CSL "Batmobile"

Ad
11
Ad@m
BMW 518i -85
Peugeot 205 Gti Turbo
Letar efter en sprängskiss på 3.0CSL Batmobile. Racing varianten. Har sett en länk på forumet en gång i tiden, men jag hittar inte den nu. Det är teckning av bilen i genomskärning.
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Kommer ihåg sprängskissen men var det verkligen en 3.0CSL?? Har för mig att det var en IMSA 320 E21 med turbo.. Den hade STORT kjolpaket med drag av batmobile.

mvh Johan
Finns & köpa under fäljande länk:

Länk

De som ritar dessa brukar vara Bruno Belli eller Shin Yoshikawa.
Alt. sök på google efter deras namn +BMW +cutaway

/Manuel

Ad
11
Ad@m
BMW 518i -85
Peugeot 205 Gti Turbo
Jo det kan nog stämma att det var en E21a.Hittar inte länken på forumet, så den är väl antagligen borttagen...
Ad
11
Ad@m
BMW 518i -85
Peugeot 205 Gti Turbo
Efter lite letande så hittade jag den...
Länk
m3
164
m3johan
Z3M-99 12.30/179@402
328-98 e46
e36 turbo
kompisens farsa har en äkta 3.0csl hemma i garaget fan vad fin den är men dyyyyr

m3johan
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
m3johan,

Har han haft CSL:en länge eller nyligen importerat den? Finns bara ett 20-tal äkta CSL:er i Sverige i mycket varierande skick, priserna är som sagt rätt höga för fina exemplar, ett är dock säkert om den "vanliga" E9 karossen rostade lätt sönder så rostade CSL om möjligt ännu lättare sönder på grund av tunnare plåt. Av de drygt 1200 tillverkade bilarna finns drygt 600 kända bilar kvar, av dessa har dock många vanliga E9 karosser varit donatorer till krockade CSL:er.

/Johan
Går det att få tag på CSL utrustning fortfarande tro, jag tänker på spoilers, fälgar och stolar osv, mycket delar är ju slut, även till sedanen (E3).
På tysk TV såg jag en 3,0 CSL replika med M5 3,8 motor, den var byggd av CSL originaldelar, men det var många år sedan. Riktigt fin bil var det som var till salu för 100.000 DM.

//Sniffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.