AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
420

avstälning en liten fråga!

Tja det e så att jag har ställt av bilen för vintern
och jag undrar om jag ska plocka dän plusen på batteriet eller skita i det. jag har ett carguard 950s sitter monterat kan det bli skadat eller nåt om man tar bort plusen.

MWH Robban
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Händer inget med larmet eller ngt annat, jag brukar alltid plocka ur batterierna. Sen laddar jag dem direkt efter avställning, sen en gång till veckan innan påställning. Tänk på att i vissa lokaler/garage kan det bli problem med försäkringen om batteriet är tillkopplat och det skulle börja brinna. Snubben som har mitt vintergarage säger det iaf.

/// Ett halvårs abstinens...
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Öh, om bilen är larmad och man plockar bort batteriet och nån sedan snor bilen (i garaget, säg att han har med sig sitt egna batterie) kan väl försäkringsbolaget slingra sig lite? Är bilen larmad med ett larm "godkänt" av försäkringsbolaget så gäller inte de avtalen då larmet ej var ikopplat, eller hur ligger det till?

-----------------------------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Godkänt larm = ingen självrisk vid stöld. Ersättning får man ju ändå. Sen finns det rattkryckor som har samma säkerhet som ett larm, jag har häktat på sådana.. Och självklart låser man alla dörrarna även om batteriet är ur.

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Sen har garageinnehavaren två STORA schäferhundar... som alltid är p*ssförbannade.....

Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Tja eller så bor man ute i ödemarken och plockar ner halva bilen så han får ägna en hel dag för att få ihop denn:) Batteriet kan vara läge att plocka ur.
BMW 318 iS
Jag ställde av bilen i mitten av oktober och efter en vecka så var batteriet helt dött( Ny batteri) Jo dubbla larm och en aktiv startspärr som var 24 timmar så slår den av och på för test!!! Det ni!!

Så det gör inget att koppla ifrån larmet men akta dig för tjuvar!

Försten så har jag ställt på bilen igen för jag var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ j-a sugen på att köra!

Helt Okej! Antisladd/ ABS och Jag ( en lugn förare :) )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.