|
|
|
|---|---|
| Hur skall jag bära mig åt för att få dubbla pipor till min 318´99:a när original röret e format som en orm så man inte kan tex skruva på ett nytt slutrör. Och man e lite snål för att köpa en slutdämpare för 4-6 000. Vill inte ha det höga brum, brum ljudet i alla fall. BMW själva har inga "hjälpmedel"? | |
|
Jadu... Vi lider med dej o ditt problem... "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
|
Det finns nog dessvärre ingen snygg, smidig OCH billig lösning problemet...Det du skulle kunna göra är att göra nån slags rörböj som du fäster på "ormen" och som sedan går ut vågrät, och sen fäster slutröret på den, men jag har en känsla av att det kommer se fruktansvärt fult och billigt ut! Får nog trots allt rekomendera dig att köpa en annan slutburk: Simons är rätt billiga (när de väl tillverkar några) och lär ha hyfsad kvalitet, om än inte toppen. Eller så får du leva kvar med din orm ;-D Såvida ingen annan har någon bra lösning....??? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
BMW Lover: Kapa av ormröret vid ljuddämparen och sätt dit ett nytt dubbelrör av nåt slag typ.. borde väl fungera _____________________________________________ Länk |
|
|
Bmw Lover: Simons sport system till din bil 2200:- Kolla med autoexperten Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Finns ett par rätt billiga lösningar. Den ena är att som jag gjorde till min förra 318-E46 snoka reda på en begagnad sportljuddämpare på skroten. Billigt och bra. Det andra är som Wrath sa, eventuellt lämna in den till en mek. verkstad, har en kompis som gjorde så, de tog 400 spänn för att svetsa på ett annat slutrör, som de åxå hade tillverkat, på slutdämparen. Det var iofs bara ett rör men jag tror inte att två blir så mycket dyrare. |
|
|
Har 2st. DTM pipor ligger i garaget. Köpte dom till min 328 -97, satte aldrig på dom. Skit snyggt.Får köpa dom billigt. "BMW make the world faster" |
|
|
Bor du i piteå så kan jag göra det åt dej :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
CIAO! Dubbla ändrör kräver nog också att du får byta ut hela bakspoilern...om det ska se bra ut ! Spoilern är EJ origutformad för dubbla rör. Tänk på detta innan du investerar i någon slut burk ! Mvh Gotti |
|
| Eller köp en M5 el M3 och få dubbla pipor på köpet ;) | |
| Jag har samma spoiler som på 328:an | |
|
BmwLover: vad tyckte du om mitt förslag? för dyrt? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
| wendtan: Det lutar mot att jag följer ditt råd. Bara den inte blir för högljudd & skränig. Man vill ju inte åka runt som nån 240 raggare. | |
|
Bmwlover: de brukat inte låta så om simons systemen. Kanske hemmabyggda varianter, men deras sportsystem brukar vara helt oki ljudmässigt. Dock så har dom en tendens o tappa den dämpande effekten efter några år, men för de priset så kan man köpa 3 system från simons till samma pris som ett från supersprint tex. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.