AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
814

Ryckig gång

Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Hejsan

Nu är det så att jag är j-vligt less på min 525:a med en M20 motor. Den rycker och förlorar kraft vid ex: gaspådrag. Den blir bra om man stannar och stänger av motorn och sedan startar den igen. Då går den som en klocka. Men efter en stund är den lika hopplös. Har provat att "programerat om styrboxen" genom att koppla bort batteriet o.s.v. Men blev inte ett dugg bättre. Är det någon som kan hjälpa för snart åker den över kajkanten.

Tack på förhand Micke
hmm...du är medveten om att efter att du har haft av kabeln och nollat datorn så tar det lite tid innan den lär sig igen, dvs att bilen går som skit en liten stund....

hmmm....andra tänkbara grejer kanske kan vara bränslefilter ?? om det rycker under gaspådrag, då den behöver som mest bränsle..bara en tanke..tändstift och tändkablar kan vara ide att kolla..

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
jocker18@home.se
precis samma som jag då. fast jag har mera ryckig gång på jämn gas och tomgång. men om man gasar bara normalt, så är det som motorn inte alls vill, utan drar sig ur. men trycker man full gas, så går det underbart.

jag har bytt tändstift, rotor, fördelare (mycket bra beg), tändspole (bättre än gamla), nollställt databoxen, kollat kablar så gott det då, nytt luftfilter, kollat efter tjuvluft.

för varje grej går bilen bättre och bättre, rycker inte lika ofta, men problem finns i mindre skala kvar hur jag än gör.

kommer du på något mer jag kan göra så hör för tusan av dig, blir vansinnig snart.

WmB SoundZ
1
Göran k
750il -88
528ia -85
528i -83

Kan vara lamdasonden som spökar.Vid högre varv så kopplas lamdan bort.
jocker18@home.se
vid bes. nyligen så testade dom aldrig avgasvärdena, eftersom han inte fick på mätskiten på slutröret
. kan ju vara så

WmB SoundZ
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
jo jag vet att den ska gå som en skit efter man har nollställt datorn. men jag har provat att åka 60mil och ingen skillnad.
jocker18@home.se
jag märkte ingen som helst motorskillnad efter nollställning, den gick som alltid. då nollställde jag i nästan ett dygn

WmB SoundZ
ka
280
kalopps
Cater-pillar
Kontrollera att inte bränslepumpen kärvar.
Bytat bränsle filter?
Kollat bränsletrycksregulatorn?
Kärvande eller nersliten luftmängdsmätare.
Kontrollerat att det är fritt flöde för bränslet i återloppsledningen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.