AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
817

Immar igen utan AC.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tjenare!
Har E36:orna väldigt dålig ventilation?
Min immar den igen om man är mer än en i bilen.
Måste använda AC´n för att hålla den borta.
Dessutom är det dåligt flås i fläktläge 1 o 2.
Kan kupefiltret vara igensatt?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är ganska dålig ventilation i e36orna tyvärr. Måste nästan ha på återcirkulering eller ac på för att få bort imman såvida man inte har något medel emot det på rutorna. Tycker tom att läge 4 hade ganska dåligt dra om man jämnför med många andra bilar.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hejs! Du är inne på rätt spår tror jag...prova att byta kupefiltret...Jag kör en V70 i jobbet och den var precis som du beskriver...och allt blev bra då kupefiltret byttes!

"Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna...
St
50
Stefan K
320i touring -01
Hade samma problem på min E36´a och även på min E34´a. Det hjälpte inte att byta kupefilter. På min nuvarande bil är det bättre men absolut inte perfekt. Dåligt på bilar av den här klassen.
Konstigt, jag kan inte minnas att jag sett någon tidning klaga på det vid sina tester.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej samma problem här får köra fullt med defrostern
för att få bort imman från framrutan. När man är fler än 2 i bilen så immar rutorna.
Efter träningen när man fortfarande är varm så är enda lösningen öppet fönster..

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Har /har haft samma problem på mina två E36:or. Var tvungen att köra med a/c'n titt som tätt. Dock, problemet försvinner nästan om man ser till att hålla rutorna rena invändigt mha fönsterputs.
zumpen
Vart sitter kupè filtret?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Se mekartipsen.
Långt inne under handskfack och paneler.
Måste ha en uppsjö tålamod för att byta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.