|
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Någon som vet var man ska börja undersöka felet om farthållaren är död?. Finns det några relän eller liknande någonstans i bilen? | |
|
Jag hade problem med vindrutetorkarna som bara gick på lägsta fart. Farthållaren var som din helt död. Problemet fanns i kortet i kombiinstrumentet. Hittade ett passande på skroten och båda fel försvann. MVH |
|
| Tackar,får väl kolla upp detta,mina vindrutetorkare funkar dock helt ok. | |
| Listan är lång på motordelar som kan påverka farthållare. Inklusive tjuvluft och gasspjäll. Det enklaste är förstås trasig farthållarspak. Tror det är sökerhetstänkande som gör farthållaren så känslig. | |
|
Det absolut vanligaste när farthålalren har lagt av gissar jag är brytaren vid koppling eller bromspedalerna. Skulle en av dessa sluta fungera så slutar farthållarne att fungera helt och hållet. Ganske enkelt och billigt att testa oxå. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Det är visst helt olika farthållare på E34 och E32. E32:an ska jo vara helelektronisk medan e34 använder vakumslangar. |
|
|
Hej! Jag har också lite problem med min farthållare. Den gasar till och släpper igen, och då kan den sen gå i flera km, t.o.m mil ibland. Men sen börjar den gasa till lite i mellanåt igen. Någon som har någon idé om vad felet kan bero på? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
svardska |
Min släpper ibland kanske en gång var tionde mil hastighetsnålen skakar till och så släpper farthållaren!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.