|
|
|
|---|---|
|
Hej. Är ny här på bmwpower (trevlig sida) & undrar om någon vet var/om det går att få tag i lite styling till Bmw 740-93:a. Då tänker jag på typ,"ögonlock",spoilers/kjolpaket,givetvis till rimliga priser. | |
|
brr... styling på en e32a?, är det ens lagligt?. köp ett par snygga 18" are istället, och sänk den, så är den juh fulländad. /mvh jocke Member of R-I-N, Proud Racer. - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
Svärd |
Håller med jokko... Spoilers och ögonlock är snyggt på e36!! /Mvh Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
| Kjolpaket finns väl att få tag i, typ Ac Schnitzer men det kostar säkert lika mycket som bilen kostar begagnad, dessutom borde det vara strafbart att montera sånt plasttrams på en E32, hela bilen blir ju förstörd. Nej, satsa i stället på ett par 18" Rondell 58, vita bilnkers fram och sida samt en sänkningssats så har du en av världens snyggaste bilar. | |
|
Sällar mig till skaran mot styling på E32. Följ J.L's tips samt fixa även vita bakblinkers. Du är välkommen in i skaran som även hänger på (om du redan inte är med) Länk Välkommen till det största BMW E32-galleriet i Sverige - E32 Club Sweden ! Mvh.Patric |
|
|
Varför inte vara lite snälla mot vår nya vän? Killen frågade inte vad ni tyckte utan ville ha tips på VAR man får tag på dito. Jag har själv ingen koll på var man kan hitta delar till E32 men kolla på Länk Mvh. Micke Länk |
|
Svärd |
Nej, jag ska erkänna att jag letat efter styling men det finns inget till E32. Inget som jag hittade iallafall. Hittade en sida häromdagen med något sorts paket som liknar E30ns EVOIII-kit... Men det kostade 5000 Euro. Läste även en bilsport för några årsedan och där stog om en kille som gjutit upp ett eget paket. Den som söker, han finner, men han får nog leta väldigt länge... GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
| Många olika svar....hm,vita blinkers finns redan så det är väl snygga fälgar & kanske en sänkning som är "aktuellt"..... | |
|
Alpina har en frontspoiler till E32, passar linjerna kannon. Annars har jag bara sett MK-motorsport & AC-schnitzer paket. Erbruni tror jag har nåt vulgärt paket också. Länk |
|
|
Ja,alpina har ju en frontspoiler,men tycker persoligen att det är lite 80´tals kännsla över den,har själv också sett något paket (kommer ej ihåg tillverkare),men priset var ju ungefär som på hela bilen! Nej,tror faktiskt att 18" alu + en lagom sänkning är tillräckligt.....Förresten är alla 740 utrustade med nivåreglering?...då kan man ej sänka eller?? Funkar den bara bak eller runt om bilen (nivåregleringen)?? Har hört att någon kapat av slangarna/rören till systemet,men tycker det låter väldigt oseriöst. |
|
|
Att kapa slangarna håller jag med om att det är oseriöst. Har man enbart nivåreglering och inte EDC så är det bara att justera hävarmen till givaren när fjädrarna är bytta i bak. Nivåreglring var som EDC ett option på bla. 740. Nivåreglering justerar bara i bak. Mvh.Patric |
|
|
Hej! Jag håller nog med ang stylingen. Feta hjul + vita blinker + sänkt = Lagom. En fråga bara, hur mycket rekommenderar ni att man sänker fram respektive bak bilen så att den ändå är körbar som t.ex på grusväg? Spoilerkit.com hade tidigare ett kjolpaket som fick bilen att se ut som en Dodge Viper med jääätte breda skärmbreddare bak. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
H&R har en perfekt sats till E32. Sänker 35mm i fram, bak är jag dock inte säker på. NFS i Malmö har den bla. Mvh.Patric |
|
|
Någon som sänkt sin e32,med H&R:s sats? Hur mkt får man "punga" ut för en sådan sats? Eller den kanske finns på deras hemsida inkl. priset? Vart finns den här hävarmen på en 740,som man tydligen ska justera om man har bil med nivåreglering? |
|
|
Hett tips är att köpa vita bakblinkers på Länk Det är lätt det fetaste styling knepet som finns till E32 (Vita blinkers runt om alltså). Det är alltid kul att urskilja sig från mängden fast utan att vara vulgär. Visserligen tycker jag Alpina spoilern är snygg och diskret oxå. Om man inte har den främre spoilern som jag vet 750:in har så är även den sjysst att slänga på. Om man däremot vill vara vulgär och gärna vill lätta sin plånbok på runt 50 papp då köper man följande: Länk Happy hunting! Stay tuned with my car! Länk |
|
|
Hej! Det var något i den stilen jag menade spoilerkit.com hade tidigare. Kanske rent av samma. Fast på de bilderna tycker jag inte den ser riktigt lika "vulgär" som på spoilerkit.com. Nu blev jag förvirrad. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.