|
|
|
|---|---|
zumpen |
Hur mycket kostar det attt fylla på Freon eller vad det är till AC? är det vanligt att den behävs fyllas på eller kan det vara nåt fel som man försöker dölja? M3 -94 |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Efter en 5-6 år är det inte ovanligt, på en sådan anläggning är den uppskattade årsläckaget ca 5% ses som "normalt" och kan kräva en fyllning utan att det är ett onormalt läckage. Vanligaste fel är annars att vägsaltet fräter på kondensorn, vars livslängd på en väl brukad åretruntbil kan ligga på ca 4-5 år.Sedan är det kompressortätningen som torkar och ger då läckage, om man inte kör anläggningen på vintern, där brukar också de årliga 5% svinnet ta vägen. MVH Hasso Länk |
|
Behöver den fyllas så läcker den. Sen hur snabbt det läcker är en annan sak. Ventilationsfirmor brukar kunna fylla. Har du freon system så får du inte fylla den, då måste du konvertera den till freonfritt system, kostar 8k och uppåt. (Om du inte hittar ngn som är lite oärlig och fyller ändå......) Be dem provtrycka den och leta läckor. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En BMW -94 har R134 orginalfyllt med 90% säkerhet. MVH Hasso Länk |
|
vaddå konverteras ?? jag vet många firmor som bara säger att de har bytt packningar i kompressorn mm när de ska "konvertera" har det varit R22 i systemet så fyller man bara på med R134a, efter en ordentlig vaccumsugning.(högst 1000micron) Det står i motorrummet på en gul eller en grön lapp vad du har för köldmedium i anläggningen, men jag e helt säker på att du har R134a.. Bara att åka till någon kylfirma så brukar de fylla på åt en för någon hundralapp.. |
|
zumpen |
Alvarligt?? Ska jag behöva pröjsa 8000 för att den är slut och att man då inte får fylla på den igen????? finns det nån "oärlig" person då som kan hjälpa mig med detta? tänker fan inte pröjsa 8000 för det? |
|
Hubbe325: Intressant pris... Jag frågade hos BMW och till min som är fylld med r22 kostar det mellan 3000-4000 max beroende på byte av torkfilter mm. inkl arbete och gas. Givetvis förutsatt att sakerna är hela för övrigt. Var har du fått ditt pris ifrån? Sen är det så gott som säkert att en 94:a är fylld med r134a och då blir det ju betydligt billigare. På e34:an byttes det till e134a-gas från 93 har jag för mig. Mvh Rasmus |
|
| Du kan lätt hitta en firma som fyller den för 1500 spänn.Är de din egen bil eller är du intresserad av den för ska du köpa en sån så räkna alltid med att få byta kondensorn också eller så kan ju säljaren fylla den till dig o du ger han pengar förbara fyllningen.För hade de bara varit att fylla den Så hade nog säljaren gjort de innan Man Bytte ut den gamla R12 gasen cirka 1992 till R134a som alla E36or har. | |
zumpen |
Vad är det för fel på kondensorn då menar du och vad kostar det? |
|
Det var det kvitto som fanns med till min förra bil. *viskar* "Det var en volvo".... |
|
zumpen |
Nån som vet en sån firma i göteborgs trakten som kan hjälpa mig med detta? |
zumpen |
*snyft* är det verkligen ingen som vet nåt ställe där dom kan hjälpa mig att fylla på??? |
Använd sökfunktionen och sök på Ac så hittar du garanterat nån i götet som fyller bland alla inlägg. MVH Hasso Länk |
| Jag tror att de skall finnas en firma i Högso industriområde som sysslar med Ac, jag kommer inte ihåg dom heter, men slå i telefonkatalogen så hittar du säkert något. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.