|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
elof |
jag lägger min röst på E46 M3 svart mums |
|
1. M3 E30 (M som i Motorsport samt "snygg" på ett ändamålsenligt sätt) + några 2:or M1, M5 E28 (ulv i fårakläder), M635 (linjespel) /G |
|
|
Min M3 E30 Länk Och M3 E36 GT M6 |
|
T_J |
Nr.1 - E39 M5 Nr.2 - E46 M3 E36 M3 hamnar absolut sist på listan, sikken sleten fjortis bil har man aldrig skådat förr.. |
|
Får väl säga m3 e36 då, kanske inte bäst direkt men snygg iaf. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
E24!!!! Helt klart!!! En bil genom tiderna =) |
|
|
1. M1 2. M3-E30 3. M3-E46 |
|
|
Hej! 1. M5 E39 2. M5 E34 3. M5 E28 Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Jag tycker nog E30 M3 och Z3 M Coupe är de brutalaste, dock på lite olika sätt, M3 är råare körmässigt och Z3 i utseende, men båda är grymma körmaskiner. M1 var en outstanding bil men har liksom tappat sin status då den nästan aldrig syns. E46 M3 är lite för civiliserad, liksom E39 M5 (som dock har det absolut grymmaste motorljudet). E36 M3 är kanske den bästa M3an då den är ett mellanting av E46 och E30, rå men civiliserad. M6 och M8 är nog mer snygga än snyggare brutala. Har aldrig provad dem så jag bör inte säga så mycket om dem. M5 ala E28 och E34 är som någon sa "varg i fårakläder" har aldrig kört dem men är mycket imponerade av dem. Kanske lite stora för att vara riktigt raceiga. Summa summarum kan man väl säga att alla BMWs M-modeller fortfarande är mycket potenta bilar som ligger långt föra sina konkurrenter. Man får otroligt mycket bil och körupplevelse för pengarna oavsett modell. Jo jag glömde M roadstern (Z3) vilket måste vara en av världens snabbaste och roligaste hårtorkar, dock ska den vara lite vek i chassit (på bana) har jag hört, därav konstruerades M coupen. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
M coupe, vilken bil, oslagbar! Även E46 M3 med 19", finns det snyggare BMW bil?! |
|
|
1.M3 E30!! Lagom stilren. Orginalet. 2.M5 E39 Råstyrka, ljudet. 3.M Roadster aggressiv cab. |
|
|
alla e la bra för sin tid men min lista blir så här e36 e30 e34 e46 e28 |
|
|
såhär lyder min 3-i-topp lista: 1. M3 E30 SE (Helt enkelt grymmaste M-bil BMW gjort) 2. M5 E34 (Ulv i fårakläder, speciellt om man ersätter M-emblemet med ett 518 dito) 3. M1 (Ferarri-inspirerad) Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
Agge |
Min top 3 ser ut såhär: 1. M3 E46 2. M5 E39 3. M3 E36 Dvs, nyast är snyggast :) MVH //Agge |
|
Minns när M5 E34 var färsk, ojoj, vilken bil! Elegant även idag. Brutal med sänkning. M3 E30 har jag aldrig haft ett riktigt habegär efter. På den tiden det begav sig tyckte jag faktiskt 325iM var snyggare. Men idag vet jag bättre :) 1994 stod en dakargul M3 E36 coupé utställd på Stockholms bilsalong. Fruktansvärt läcker tyckte jag då, läcker även idag. Har en självklar design som håller. Tyvärr tar alla misskötta E36 look-a-like M3 ner helhetsintrycket. Blir kanske bättre om 20 år eller så. M5 E39. Kan inte komma på en 4-dörrars bil som ser bättre ut. M3 E46. Ärligt talat så gillade jag den inte alls när den kom. Tyckte taklinjen var för hög. Baklampsarrangemanget gillades inte heller. E36 var mycket sportigare i tonfallet. Men så en dag såg jag en carbonsvart M3 E46 med 19-tumshjul - BRUUUTAAAAL! Möjligt att det var den första E46 som jag verkligen hade tillfälle att granska live. E36 kändes genast lite spinkig i formen. Men frågan var vilken som är snyggast. För mig står det mellan E46 & E36 coupén. 2 dörrar ska det vara. Att E36 kom precis när en annan tog körkort gör att den alltid haft en speciell plats. Skulle kännas som ett svek att inte sätta upp den som nr.1. Men samtidigt, E46:an är förbannat brutal den med.... Övriga M-modeller är väldig okej dom med även om jag aldrig haft habegär efter dom. |
|
|
Mest praktisk: M5 Touring Apsolut grymmast: M3 E30 -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
z3mpower: M1 har fortfarande status just eftersom den aldrig syns! de ovanligaste bilarna blir nästa alltid de grymmaste som tex: M1, M5 E28, M535i E12. Sen är ju M3 E30 riktigt ballmen den kan ju aldrig vinna nån lista då den saknar två cylindrar. |
|
|
Eftersom frågan är: "snyggaste/bästa M-modell genom tiderna?" tycker jag man ska jämföra bilarnas "snygghet" i orignalutförande och inget annat.. de flesta bilar går ju att stjla till och göra grymma :) så de 3 snyggaste i original utförande i denna ordning; M3 Evo3 M1 M5 E34 delad med M3 e36 Bästa, hmmm.. tja.. syftet med m-modellerna har ju inte alltid varit det samma... men lite partisk som man är tycker jag nog M3 E30'n är den "bästa" den gjordes först och främst som en homologiseringsmodell och var ganska kompromisslös på sin tid.. Av de nyare skulle jag nog välja M3 E36 Evo mvh Peter |
|
|
M535i E-12 karossen så klart! Billy b-10 |
|
|
M5 E34 3,8 utan tvekan!! Tramsbefriad och med ett tidlöst utséende. Helt rätt! Den bästa M-bil de byggt (med åldern i medtanke) Inga töntiga hjälar eller orgie i antal avgasrör, och den verkar hålla MYCKET bättre än senare modeller! De nya ser ju ut att vara designade av tonårsraggare, sådandär som förstör bilar genom att montera ögonlock och FET vinge. M.V.H. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.