|
|
|
|---|---|
zumpen |
Jag var och kollade på en M3 -94, bilen var i KANON skick och pedantskött, fanns inte ett dammkorn eller en fläck i motorutrymmet! allt verkade bra men jag blev lite fundersam när det inte fanns servicebok från tyskland, bilen importerades 97 men inga papper från tyskland, dock fans allt från sverige, räcker det eller? har ringt och kollat med verkstäder och allt stämmer verkar det som. vad säger ni om detta? Mvh/Nicklas |
|
glöm den...det finns altid ett själ till varför den inte finns..tänk på det...den ÄR värdefull...den är inget man bara slarvar bort eller försvinner bara.... |
|
|
Har du kollat med verkstäderna i tyskland? Kan vara en bra bill trots att boken saknas, men som Frederc säger....det är ganska onormalt att "slarva bort" serviceboken till en så pass dyr "entusiastbil"....kanske man även har slarvat med andra saker som oljebyten, varmkörning innan tokvarvning av motorn, reparationer och så vidare... Kolla upp historik och mätarställning så gott det går och köp om det därefter fortfarande känns rätt och om du får ett bra pris. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
en servicebok + kvittorna på vad som e gjort på bilen genom åren är en självklarhet för mej iallafall...en som sköter sin bil & vårdar den spar på allt detta tycker jag... |
|
zumpen |
Vad kan man pruta i pris på att dom inte finns då? |
|
Skulle _aldrig_ köpa en M-bil utan servicebok... Var och kollade på en M5 -89, men jag backade pga ingen s-bok. Skillnad om det handlar om en icke-M som är +15 år. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Zumpen, har bilen ingen servicebok (eller åtminstone annnan dokumentation) kan du nog förutsätta att den har rullat lååååångt! Sätt av 50 000 - 100 000 kr för en helrenovering av det mekaniska så är du på den säkra sidan, dvs lämpligt prutpris i samma härad. Kort sagt skit i den bilen och titta på någon annan, det finns många fina M3:or men minst lika många sönderkörda vrak. Mvh |
|
|
Hej. Minst 25' tycker jag du ska pruta i detta fall om du verkligen vill ha bilen. Personligen skulle jag inte köpa den... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Håller med bumper... | |
zumpen |
Ska jag skita i den även om generalagenten här i sverige går i säger att allt är som det ska och servisarna är gjorda? Bilen är helt klart den mest pedant skötta M3 jag sett! finns inte en fläck nånstans och allt ser nytt ut.. =( |
|
Även om bilen är välskött på ytan,så kan bilen ha rullat sina långa mil. Glöm den bilen det finns andra fina:-)))) |
|
|
Om allt ser nytt ut på en 94 som jag antar har rullt iaf 10´ så bör du nog kolla upp den NOGA. Kanske omlack? Den bör se använd ut, pedantskött eller inte så ska det synas i fronten att den är använd. |
|
zumpen |
Fan vad jag hatar detta!!! när man efter mycket letande hittar en bil som känndes helt rätt och den finaste M3a jag sett nånsin så ska man avstå från den för en jävla serviceboks skull =::::( FAAAAAAAAAN!!! |
|
Zumpen: De är oftast fråga om en känsla, känns bilen rätt? är det mer än service boken som gör dig misstänksam ? Fråga bmw om dom kan skriva ut ett intyg på att allt är som de ska med service:arna. De är ju helt klart ett STORT minus när du ska sälja den. Låter den helt perfekt i det maskinella? inget vanos rassel? inget onormalt tickande? Mitt råd är: Lägg ett bud som känns rätt och ha lite is i magen, de finns fler därute, men väldigt få som de känns "Rätt" med. :) Min brossa köpte en 325:a e36 import utan servicebok 94:a och de är en 93:a. Nu efter ca 12 000 problem fria mil tror ja inte han ångrar sig, kanske när han ska sälja den dock... Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
ALLT hänger faktiskt inte på serviceboken. Du kan hitta en kanon-bil som du kan va nöjd med i många år framåt öven om den inte just har servicebok. Men dock är det mycket viktigare att kolla upp en sån bil nogrannare. Och skulle den visa sig vara skruvad så kan det vara en mycket bra bil ändå. Däremot så ska det vara ett betydligt lägre pris på en bil utan servicebok, pga att det är en lite större risk man tar och att bilen är mer svårsåld oavsett hur fin den är. |
|
zumpen |
Jag är inte misstänksam alls efter att ha kollat på bilen både utvändigt och under då vi löft upp den i gds hall.. innuti var den som ny! gick som en klocka och inget rassel eller oljud, växellådan kändes som på en ny bil!! det enda jag tänker på är att den kommer som alla säger bli svårsåld utan service boken och det lär bli svårt att pruta då ägaren knappt vill sälja den =( |
|
zumpen : Min M3 köpte jag utan tysk servicebok. bilen var i väldigt fint skick och bara lite normalt slitage på avgasrör osv. Bilen hade blivit stulen och då försvann serviceboken. Servicebok är ofta viktigt men samtidigt talar ofta skicket på bilen och känslan man får för den stor roll, inte minst när man kör den. Hittar du en i väldigt fint skick och du känner att den känns rätt så gör ett M-test och försök sen pruta ner den en del. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.