|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet nått speciellt som man bör kolla efter på en sån, om man ska köpa en? problem med nått? tycker inte det borde finnas några sånna grejer med tanke på att det är en BMW och att modellen funnit sen -96. //Fredrik -*~Det löser sig sa kärringen och sket i vassken~*- | |
|
Kolla om rosten fått fäste i "fågelbadet" innanför tanklocket...ett av dem få inbyggda fel som E39:an dras med(drän saknas). Kontrollera oxå trösklarna utifrån och kika efter bucklor,låg bil i originalutförande oxå ;) Sedan har du väl redan kikat på sök inlägg o fått en del tips där? Mvh Janne. |
|
|
Som Janne säger, min hade angripits av lite rost i "fågelbadet" fixat nu. Se upp med det. Jag hade inte mycket tack och lov, så det var enklelt fixat. /J |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
M52TU520 motorn har en vevhusventilation som tydligen kan sätta igen sig,vilket gör att olja sprutar ut, vet ej hur vanligt det kan vara, men kommer säkert drabba flera.Se min dagbok 2002-11-10 11-11 Länk MVH Hasso Länk |
|
Undrar om inte denna 520(Hassos exempel) haft lite långt mellan oljebytena/servicen ändå? Min första reaktion iaf.. Första exemplaret hur som helst med igensatt vevhusventilationssystem som jag hört om. Iofs så har jag ingen större erfarenhet av E39:or,men lite nyfiken är man ju ;) Finns kanske flera som råkat ut för detta problem och då skulle kunna skriva en rad? Mvh Janne. |
|
| Enda problemet med en 99;a är väl grannarnas avundsjuka? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.