AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.554

Bästa högprestandadäcket?

Sida 2 av 2
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Tobias,

Båda dessa är bland de tystaste du kan få.
MagnusT:

Att det funkar för Porscheklubben beror på att de får bäst rabatter och support från Pirelli... Pirelli är som du vet det långsammaste R däcket av dem alla.

Men visst kan det funka bättre på en bil än en annan. En förklaring kan ju oxå vara att Pirellis däck under ett antal år blivit 100% justerade för att fungera på Porscharna?

Qvarnis
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Qvarnis,

I en test av R-däck i Sport Auto så kom Michelin först, följt av Pirelli, Yokohama och Dunlop i nämnd ordning. Var inte det lite förvånande?
pravda1
Magnus! Tack för länken, men dessa R-däck verkar aldrig finnas i 18" (vad jag såg)inte byter man ner sig till 17 " bara för att kunna köra med R-däck :-( innebär det ett fälgbyte, så gör jag det bara till större 19" ;-)
Kan inte uttala mig om s-03, men miina s-02 som jag har på nu tycker jag funkar bra i torrt och ruskigt bra i blött.

Eagle F1 hade jag på förra bilen och de är katastrof direkt det blir lite blött, samt att de låter som satan på viss asfalt.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Jag måste slå ett slag för Falken 451... jag hade dom på mina 19" i sommras... och dom var väldigt bra.
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Håller med cruZZe om att GY Eagle F1 var ena bullriga däck.

Har någon provat de ny GY Eagle F1 ( GSD3 tror jag att de heter )?
Pravda skrev:
"Magnus! Tack för länken, men dessa R-däck verkar aldrig finnas i 18" (vad jag såg)inte byter man ner sig till 17 " bara för att kunna köra med R-däck :-( innebär det ett fälgbyte, så gör jag det bara till större 19" ;-)"

Fortast o säkrast eller störst hjul... Jojo... Hehe!

Qvarnis>

Jag tror elvorna inte snedbelastar corsorna över kanten på samma sätt som min M3'a bland annat tack vare att de är lättare över de framdäcken och bak där mycket tyngd finns så har man ju inte det här problemet alls på samma sätt hursomhelst (där viker det sig ju inte på min bil heller...)

... för greppet är helt ok (om än bland de långsammaste det vet jag.... kan man tänka... jag har kört på bland de långsammaste däcken i flera år ;-)

Nästa år då j***r blir det bättre däck! Jippie!

/Magnus T

Bantokig? -> Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.