|
|
|
|---|---|
|
i fredags när jag skulle hem från jobbet lyste min olje lampa.jag såg det först sedan bilen varit igång ca 10 minuter och sedan jag kört ca 200m jag stängde av bilen och kollade olje nivån .den var okay så jag körde försiktigt iväg med bilen efter ett tag gnisslade det från bilen inte så våldsamt mycket men endock senare slutade det att gnissla och motorn lät som förut,men olje lampan lyser fortförande felet har hänt en gång förut då slockande lampan efter ett tag och felet återkomm inte förrens ca 1 år senare (dvs nu) vad kan felet vara dålig olje pump som på någe sett hänger sig.??? kan motorn ha tagit skada? i såna fall hur(på vilka delar) är ganska säker på att olje lampan inte lyser om jag skulle gå och testa nu. men ibland på senaste tiden har det liksom gnisslat till när man startat.för att sen låta normalt. bilen är en 318 is 1988 har gått ca 18 000 mil | |
|
Länk Exakt likadan tråd. Är det då du som är "polaren"? Mvh. Micke Länk |
|
|
jepp jag som är polaren tänkte att det kanske blir lite mer svar om det är postat i rätt forum så att säga..:D |
|
|
Förvisso, men att dubbelposta känns onödigt. Dessutom gäller ju ditt problem inte bara 3-serien. Men, men.... Mvh. Micke Länk |
|
| någon.? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.