|
|
|
|---|---|
|
Hej!!! Har precis köpt en BMW Cab -94:a, det är första bmw:en jag äger så jag kan inte så mkt. Skall hämta den nästa vecka, så jag behöver vinterdäck till bilen, vilket är min fråga, jag har inte en aning om vilka däck som passar, bultmönster, centrumcirklen hur stor den e' o så... skulle behöva svar snabbt som sjutton om dessa uppgifter Med Vänlig Hälsning Daniel | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
(Bult-M12X1,5) 5X120 bultcirkel, inpress 42.nav hål 72,6. Touring 95- Z3roaster har samma.enligt fälgkatalog Däcksdimension får nån annan svara på. MVH Hasso Länk |
|
Rekommenderar Gislaveds nordfrost 3:or. Kanondäck, passa på innan de tar slut för sen tar ju continental över tillverkningen och utvecklingen och då blir de nog inte lika bra. Köp i allafall dubbat, det behövs på en bakhjulsdriven kärra. |
|
|
Läs på eteiketten på dörrstolpen (b-stolpen vid förardörren) så ser du vilka däckdimensioner som är lämpliga. Står även i instruktionsboken! Jag har för mig att det räcker med 15"-däck på din bil. 185/65/15 är "standarddimension" för vinterdäck för E-36. Bredare däck är nog onödigt som vinterdäck! Mvh |
|
|
hej! Jag tänkte köpa däcken här nere i skåne först, skall nämligen köra halvägs upp till stockholm för att hämta bilen, så tänkte ha allting klart när den kommer hem. Så, det är därför jag inte vet vilken dimesion jag skall ha till den, men då veta jag att det skall vara 5*120 samt 15 tum ... |
|
|
Glöm inte att du inte kan sätta dit 5,6,7-seriefälgar på en e36 trots att det är samma bultcirkel. Det beror på att de fälgarna har ett offset- (ET-) värde på 20mm, din skall ha 42mm! Mvh |
|
|
Ok, skall ha detta i åtanke Med Vänlig Hälsning Daniel |
|
|
Nu vet jag inte hur det är med däckpriser i Sverige, men i Danmark kan man spara enorma summar på att köpa dom via www.reifendirect.de .. Kanske det är billigare? -CJ |
|
sudden |
skulle inte rekomendera att köpa nordfrost 3,er köp hellre nordfrost 2,orna billigare o bättre dock är det lite mera vägljud i 2,orna |
|
sudden. Av vilken anledning finner du Nordfrost 2 bättre. 3an är förbättrad på alla punkter. Nordfrost 2 tillverkas fö. inte längre. Ben... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.