AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
573

Avgassystem till 325

Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Hej
Jag har en 325 -88 som jag tänker trimma lite lagomt. Men jag har tänkt att börja med att göra ett ordentligt avgassystem. Frågan är bara hur grovt jag ska göra de, jag tänkte dra ett grovt rör istället för två mindre eftersom de blir mycket lättare att dra bara ett rör. Men hur grovt är lagomt?, 2.5-3" kanske?
Vore mycket tacksam för svar och erfarenheter av andra som har testat.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Inte grövre än 2,5 tums, för då går bilen sämre eftersom ett visst motstånd ska finnas. Du vet väl att systemet är dubbelt bara för att ta mindre plats? Är bilen sänkt, full med folk och fjädringen går i botten, ja då får du snickra ihop ett nytt. Det finns annars system att köpa som är anpassade för att ge effekt. Simons har för 2300:-

Visa användare
23
Gnagarn
E30 325 Turbo
Annars har feritta för 3995:-

Jag gasar tills det rasar...
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Finns de nått ställe här på nätet där dom säljer ferita?
Visa användare
23
Gnagarn
E30 325 Turbo
Vet inte om dom säljer över nätet men till Bmw 325 86-90 kostar sportavgassystemet 3995:- det är 2*1 3/4"...funkar bra..visseligen så är det ifrån katten och bakåt men ändå :)

Annars kan du ju ringa och kolla:0220-18070 (Köping)

Jag gasar tills det rasar...
Gemini__
Hejsan!!

Ville bara rätta till ett "litet" fel, riktnumnret till Köping är 0221(18070), kan vara kul att hamna rätt. Ferrita har även en filial i Göteborg-Kållered nr: 031-7953070.

Det går även fint att beställa produkter från deras hemsida: www.ferrita.se Men huruvida de har sportsystem till just din bil på lager, kan jag inte svara på. Besök deras hemsida för närmare info, eller varför inte så en pling till dem.

Ha´re gött!!
/Tompa

Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Okej.. tackar!

Men jag är ute efter ett helt system ända från grenröret och bakåt. Och om de där kostar 4000 från katten å bakåt så lär de ju kosta nåra tusen till om man ska ha ända framifrån. Och de är i dyraste laget för mej. Men tack i alla fall.
Peter
Hello! jag har precis beställt tid hos Feritta, dom tar 5500:- (ink moms) för ett-rörssystem på min 325 88 från grenrör och bakåt... troligtvis blir det 2-2½tum

ring ferrita så hjälpter dom nog dig med!

mvh Peter (E-tuna)

Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
aha.. de va ju inte så jättefarligt pris ändå.
Men hur länge tar de om man lämnar in bilen?.. för ja har så långt till nått ställe där dom kan bygga så de måste nästan bli klart på samma dag om de ska gå.

//Jim
Andreas
Supersprintsystemen är lika dyra som feritta och har ganska så fläskiga utblås 2*90mm. Kolla på www.bildelsimporten.se. Annars finns ju Simons för 4000:- (tror jag) www.ray.se
Andreas
Just de... montera systemet själv på en "gör det själv" OKQ8 typ. Det är inte svårt direkt och du sparar några hundra.

BMW ROCKS
Peter
tjoho.. man ska vara där 07oo sen är väl bilen klar ungefär vid 15-tiden... det blir typ heldag i köping... å det är ju såå kul...

;-)

www.strippen.ws
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.