|
|
|
|---|---|
-RW- |
I dag såg jag lite läckage under bilen. Öppnar huven och ser att det har runnit kylarvätska vid locket av kylaren (Den satt bra). Öppnar locket efter 10 minuter och ser att vätskenivån är en bra bit äver max (full). OBS, Det läcker vätska endast efter att man stängt av motorn, det läcker lite och sedan är det bra. Nu undrar jag om den gör så för att jag har för mycket vätska i kylaren eller är det annat vajsing på gång? |
-RW- |
Det (((((((((((ekar))))))))))) |
| Jag gissar på att du har luft i kylsystemet, har du nyligen tappat ut en större mängd kylarvätska ? | |
-RW- |
tack:) men ska jag tömma kylaren och fylla på igen eller? |
|
Lufta lite tycker jag =) Ställ dig i uppförsbacke (E36 kan vara svårluftad om du står plant) och låt motorn gå, lossa sen försiktigt på luftningskruven. Varva gärna upp mot 2000 varv (tryck på gasarmen i motorrummet eller ta hjälp av någon). Haft problem med värme eller så? ................................................................. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fullt normalt att det stöter ur sig lite vatten när man kört bilen varm och stänger av om nivån är för hög. MVH Hasso Länk |
mase |
prova som johansson sa inann du tömmer hela(kanske inte behövs). hos mej fungerade blixter och dunder.... |
-RW- |
Tack för alla tipsen:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.