|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bjoerck, jag säger inte emot att en bil med dokumenterad historik oftast blir bättre betald än en utan. Hur mycket värdet av att bilen är svensksåld kan diskuteras numera tror jag, då antalet privatimporterade bilar på många modeller vida överstiger antalet svensksålda och på så sätt styr priset. Denna punkt är du och jag djupt oense på, det är jag medveten om. Min erfarenhet är att den personen som är beredd att betala mycket ALDRIG dyker upp. Orsaken till att jag enligt en del värderar bilar för lågt (enligt andra för högt t ex LME) är att jag vet hur svårt det är att få ut det man "betalt extra" för att få en "fin" bil vid försäljning. Att värdera svensksålda bilar blir allt svårare då de är färre till antalet och skepsisen mot välskötta privatimporterade bilar blir allt mindre. Har fö sett många svensksålda bilar som utannonserad väldigt nära motsvarande privatimporterade i pris. /Simon |
|
|
Jag tycker att dom kriterier bjoerck listar med full dokumentation och fullstämplad servicebok är ett KRAV för att få ut det priset jag brukar rekommendera. Det är så att avsaknad av dokumentation och servicebok sänker priser snarare än att det är så att servicebok och dok höjer det. Håller med simon_en. Plus att hur många svensksålda bilar är i så bra skick att man verkligen vill betala mer för dom? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.