|
|
|
|---|---|
|
har en m535 -87,å när den är kall å ja belastar pumpen genom att svänga eller bromsa skriker den som fan!!är d pumpen som är slut eller??den är helt tyst när motorn är varm!! | |
|
Du kan börja med att byta oljan! Se till att tömma pumpen ordenligt på olja innan du häller på den nya. Det ska vara röd ATF-olja, om jag inte minns fel. Om inte detta hjälper så är nog dessvärre pumpen slut :( Lycka till! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
OBS!!!!!!!!!!!!!! BMW M535-87 SKAL HA LHM OLJA!!!! INTE ATF OLJA. |
|
| Aj fan :( Då mindes jag kanske fel trots allt... | |
|
Min läker som ett såll ! dvs styrsnäckan och jag for på BMW och kollade vad en styrsnäcka kostade... hmm 18200:- <--- JISSES ! sen fanns det en repsats för 800:- och en packningssats för 200:- så det är ju förhoppningsvis bara en packning som frusit sönder... Är dom lätt att repa dom där ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Hmm jag har ju CHF olja i min.... _____________________________________________ Länk |
|
|
Det säkraste är nog att kolla det lilla märke som skall sitta på behållaren, där står vilken olja som skall vara i. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
rsarits |
Är det pumpen som skriker, och inte remmen? Micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.