AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
535

Turbo + Gas i M3 (E36)

Jag funderar på att köpa en m3 1993 och framåt och vill ha nått projekt att göra med den...jag tänkte att man turbo konv. den med 2 lite mindre turbos pga av det lilla utrymmet...en turbo till 3 cylindrar och en till dom andra 3. tänkte ladda runt 1bar, så det blir byte av kolvar mm...plus att jag tänkte ladda 50-75hk gas...kommer det att funka?

tacksam för svar...

jag är verkligen _inte_ ngn expert på området, men jag tror inte att motorn, i originalutförande, klarar 2 turbos och 50-75 hk gas....du får nog byta/förstärka lite grejor...kopplingen håller nog inte heller för det vridet som det lär bli...växellådan vet jag inte...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
självklart fårstår jag att motorn inte kan vara orginal..
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Känns den tam.... ;-) ?
Mycket vill ha mer, eller?
DU måste byta eller svarva ner kolvarna och skaffa
bättre störe spridare lite mer saker sen en ny koppling original låda håller sen bakaxeln håller

A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night

- Team turbo addicts -
på en stripp nära dig nästa år

När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!!
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Varför ska du ladda med gas?? mycket bättre att trixa med laddtrycket än hålla på med gas.. kolla bara på Peter hammarströms M3....

BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion
ICQ#126319414
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
gasen e jävligt bra att ha för att slippa turbolaggen som annars blir (vet dock ej om den blir så stor med två mindre turbos)

mvh erik

O==00==O

02 rullar fetast
finns det nån sida med lågkoms kolvar mm. till en m3a?
Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Tja alla!
Klart man skall ha gas och överladdning *ler* kan faktiskt inte tänka mig något roligare! men men tillbaks till ämnet: Jo då låda och övriga drivlinan klarar det allt men en koppling får du nog räkna med!
Turbomannen>>> maila mig så skall jag ge dig tipps på kolvar och stakar till M3

shu!
525i -91
Eca: Du råkar inte ha några bilder på ditt bygge ?

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Shu>> Jo då bilder fins det i mängder!! Jag kommer snart att lägga upp dom på min sida. Det fins just nu en del bilder där men som jag vet är det bara en från det gamla kompressor bygget med än men det kommer mera!

har du fått mitt mail?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.