AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
582

Ta loss instrument brädan men har airbag!?

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag har gjort detta förr men ej på en bil med airbag...Det gick att ta bort instrument klumpen (eller vad man sa nu kalla den) på min förra 525 utan att ta bort ratten....Jag vet att jag kan göra likadant på min nya 530, alltså ta bort instrument klumpen utan att ta bort ratten, Men Jag har airgab i ratten...Räcker det med att hänga loss batterikablen och ta ut klumpen?? det kan väl inte skada airbagen eller?? Eller måste jag tänka på nåt speciellt????
Tackar för alla möjliga svar!!!

MvH Bmw 4-ever

Angående instrumentering: Länk

Angående bilar med airbag: Länk

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Pcdoktor; Jag har sett dessa sidor, men jag vet att jag inte behöver lossa ratten, för jag har ratt som man sjustera...frågan är om jag måste bryta denna oranga kontakten under ratten eller räcker det bara ta ut intrument klumpen med batterikalben av!????

MvH Bmw 4-ever

mackan325
Ta alltid av pluspolen på batteriet om du skall gå i närheten av huvudinstrumentet, du kan få helskumma effekter med serviceintervall samt airbaglampan annars. Jag är tveksam till att du kan få ut det utan att denomtera ratten / airbagen. Gick ej på min E34, men kan väl kanske variera med vilken ratt du har.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Airbagkretsen aktiveras av tändningen.så länge du inte slår på tändningen med ratten bortagen så är det OK.
Men att ta bort batterikabeln är ju dubbel säkerhet för att göra misstag.Var rädd om airkablaget vid ratten. så det inte skadas.

MVH
Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.