|
|
|
|---|---|
| tycker min 325 är slö.de är bytt kamm,filter,avgassys 2,5"utan katt.ja går jämt med en golf 2 gti 16v upp till ca 160-170.är min slö??eller går golfar så bra?? | |
518i slow mobil |
din måste va gnaska trött.... E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Fick körkort 26/9 15.30 =) |
| vet inte vad de kan va för fel??han kan börja gå kånstigt när han är kall och man gasar.kan börja rycka å typ misstända kan det va tongångsregulatorn,boxen eller lambdan??tycker han drar mycke bensin | |
|
Jag hade en 320i -85 förut med trimkam och ett öppetfilter, inget annat gjort. Den gick jämt med en kompis Golf 2 16v upp till 200km/h (mätarfart). Det måste vara nått fel på din, du borde köra ifrån honom orginal. Mvh Patrik |
|
| vet inte vad ja ska ta mig till.tycker det är irriterande att inte åka ifrån en golf....ja åker ifrån honom i toppfart...den har årken iallafall 240 med 4 i bilen...det är en ombyggd 320 till 325.motorn har inte gått mer än kanske max 400mil efter renovering och trimning......hjälp!! | |
|
Det är inte så att 320 sprutet sitter kvar? Om det gör det så har du förklaringen där! //Johan dreiachtzehnis Länk |
|
|
min e30 325 -88 hade då inga problem med en golf... man kunde tabba sig ordentligt utan dom var något hot. Länk |
|
|
nej tror inte de är 320 sprut.men hur ser ja om de är de??syns de på spridarna??de står 325/525 på boxen... men om de vore 320 sprut på skulle han årka 240km/h med 4 i bilen??? nån där ute som har en motorkabelhärva till 325-90 till salu?? |
|
| inga fler som har idéer???????? | |
|
kammen kanske sitter i fel läge?, då går inte bilen som den ska.. mitt enda råd är att köra den på rullande landsväg med nån som kan justera in den.. då ser du effekten, och får ingen placebo-känsla. /mvh jocke Member of R-I-N, Proud Racer. - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Du bör nog inte ha mer kräm i maskin om du kör omkring i 240 med folk i bilen!!! Janne |
|
|
Du bör nog inte ha mer kräm i maskin om du kör omkring i 240 med folk i bilen!!! Janne |
|
|
Jag hade en Golf Gti 8v som piskade 325:or LÄTT... Motorn hade bara 148,4hk på driven... Nille på Forsbergs byggde den åt mig.. Bengan |
|
|
Då var ju den Golfen som du skriver inte dirket orginal.... Det är väll 115hk i motorn eller nått sådant? Och Golfar är väll rätt lätta? Mvh Patrik |
|
| golfen ja skrev om är en gti 16v med 2tums avgas.sönderborrad luftburk.stora insuget.tror toppen är polerad....kan det räcka för att ja knappt ska hänger med? min bil har somsakt kamm,2½tums avgas utan katt,konfilter.och ja kör med 320ins låda.... | |
|
Om man tittar på prestanda siffrorna från fabrik så gör 325 0-100 på 8,3 och 16v 0-100 på 8,5 om jag inte missminner mig,men mycket handlar om föraren. jag har en 8v gti(112hk) och åker ifrån 320-87 fasten killen växlade så lådan rasade och fastnade på 2an vid tredje rejset :/ Om 16v har kat e den på 129hk och ej kat 139hk. |
|
| Det måste vara något fel på 325:an. Jag har en kompis som åker Golf GTI 16v med en del trim (kam, sprut, chip, avgas, kat och välavskärmat filter med tratt in), och vi åker precis lika upp till 170 då jag har aningen bättre aero. Min är då helt original i motor och aningen lättad. Något bättre aero pga sänksats och så, men inget avgörande. | |
| Hadde en VW Jetta som jag stoppade i en golf GTI 8v motor med Jetta orginal växellåda. Jag drog 325 or upp till 190 sen blev den för slö när jag la i 5:an | |
|
Kan förstå att du har problem med golfen! Jag har en GTI 16 -87 med borrad luftburk och sportsystem och den har jag kört ifrån många BMW med. Jag är inte en Golf fanatiker då jag även kör M3 3.2 :-). Faktum är dock att golfarna går bättre än vad som står i papprena. Motorn ska ju lämna 139hk och bilen väger bara 1050kg. Räknar man på det så behöver ju BMWn rejält med Hk, det är ju förhållandet Hk vikt som är intressant. |
|
| tänkte ja ska prova ett par gånger till i helgen.om vädret tillåter.så får vi se... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.