AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
675

Eftermontera farthållare E28?

bj
291
bjorasen
M535i -87
Har precis köpt en 520 för att ha i vinter medans M535:an står i garaget.... I 520 fanns det både farthållare och dator. Eftersom jag inte har någon av grejerna i M535:an tänkte jag om det gick att flytta över åtminstone farthållaren. Är det mycket mek med detta eller?
På datorn kan man kolla temp, kl, datum och en kanpp är memory, vad har man memory till och är detta den "lilla" datorn eller är det den enda som fannas till E28:an?

Christopher
///M535i
Länk
518i slow mobil
Kolla vad det e som går till farthållaren... Men tror det e typ vakumklockor och lite styrdon och sånt... Lite pill e det nog, men inte alls omöjligt... Det e den lilla färddatorn... På den stora kan man kolla ankomsttid och sånt har jag för mig...

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jupp och en massa annat :)

Länk
Paap Reeder
Hej!
Gjorde denna "grej" för ca 10 år sedan.
Du måste ha brytare vid pedalerna (Broms / koppl). Sedan är kabeln från "databoxen" trökig och bökig vill jag minnas. Spaken vid ratten erfordrar en större demont av ratt m m.
Jag tror man gör´et på 4 tim.
På våra modeller är inte farthållaren sammankopplad med ABS:en vilket gör att om man kör med farthållaren i och det "spinner till" kommer det att ske ett gaspådrag "tills man är garanterat längst in i drivan".
MVH /// Paap Reeder
bj
291
bjorasen
M535i -87
jag tackar för svaren, ska försöka lite senare i vinter.....

Christopher
///M535i
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.