|
|
|
|---|---|
|
Hej! På vår BMW 523i från 1998 fungerar inte elhissarna när det är några minusgrader! Dessutom knakar det ofint från fönsterlisterna. Trycker man på knappen för att få ner t.ex. förardörrens ruta, knakar det lite och det låter som att rutan rör sig någon millimeter. Men sen kommer den inte längre! Jag har läst att BMW har testat bilen att den ska klara upp till -20 grader med elhissarna i full funktion. Då tycker jag det är dåligt på en sån här dyr bil att allt inte fungerar så fort det blir lite kallt! Dessutom tycker jag den automatiska klimatorn fungerar dåligt så fort man kör fler än en person i bilen. Rutorna immar igen och det gäller att köra med max defroster för att imman ska ge sig åtminstone lite. Bättre klimatsystem till nästa "femma", tack! ;) Någon som har liknande erfarenheter? MVH Henke | |
|
Har du funderat på om rutorna frusit fast och det är därför de inte går ner. Har själv ibland liknande problem men vad göra då de frusit fast, det är nog ett gemensamt problem på alla bilar. Rengör listerna där fönsterrutan går emot, smörj med silicon så försvinner säkert det mesta av dina problem. Det sista du undrade över koppla inte ur ac:n kör med den året om. NoFear |
|
| Jag tror säkert att elhissarna fungerar ner till -20 eller mer, förutsatt att det inte är så fuktigt att rutorna frusit fast. Det tror jag inte det finns en bil på marknaden som klarar, rätta mig gärna om jag har fel:) | |
|
Hej och tack för snabba svar! Nej det är klart att det kanske är oschysst att klanka ner på just BMW:n, det händer väl alla bilar kanske. Men om jag har på silikon, kan det inte bli så att listerna börjar knaka igen på sommaren? Jag (eller verkstaden då) bytte nämligen lister på vänster och höger sida fram för att det "knakade" i dem. Då fick jag tipset att inte smeta på något på listerna eftersom det kan göra att de börjar knaka. Vad gäller klimatorn så kör jag med AC:n i hela året. Det är väl den knappen som ser ut som en froststjärna? Trots det hjälper inte det, imman kommer ändå. Ganska irriterande! På vår Volvo S80 kan man alltid köra med fem personer och klimatorn i Auto-läge och ändå kommer ingen imma! Visserligen har Volvon luftutsläpp i B-stolparna, men där fungerar ventilationen mycket bättre. MVH Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.