|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det år någon som vet om det skiljer nåt på bakvagnsbussningarna på en -ix (88) och en vanlig 2wd E30 ?. Prisuppgiften jag fick från BMW-Göteborg skiljer en hel del från de priser som brukar uppges här på forumet. Skulle få ge 370 kr/st. Om det är samma bussningar är det moraliskt riktigt att använda biltemas bussningar ? Nån som vet nån billig verkstad i GBG-området som byter dessa tingestar ? //Peter | |
|
Det är samma bussningar på en iX i bakvagnen. Biltema är väl lite tveksamt men visst... om du inte har stålar så är det ju bättre än att inte byta alls! ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
MION |
Vad beträffar Biltema vs BMW-orginal bakaxelbussningar så är skillnaden den att på Biltemas så är BMW-loggan bortslipad. Bussningarna finns också på Mekonomen för 231:- (Också en orginaldel med loggan bortslipad). Det spelar tydligen ingen roll var man köper dessa då det är identiska, dock ger Mekonomen en längre garanti (2år). Detta skall inte ses som ett försök att höja Biltema till skyarna, fortfarande är det mesta som saluförs rena skräpet. Mika Onnela Däckcentrum i Gislaved |
MIRRE75 |
Jag köpte mina bussningar (silent block) för ca 5 år på mekonomen och dom håller fortfarande Länk Länk |
|
OK. Tackar för svaren. Verkar som det är helt OK att inhandla dylika gummibitar på "Templet" då :-)) //Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.