AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.251

Varmt vatten i biltvätt i Göteborg?

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Med tanke på tråden om varmvattentvätt så undrar jag om någon vet var det finns biltvättanläggning i centrala delarna av Göteborg som har varmt vatten i slangarna? Jag bor i Majorna för lokalkändisar och finns det någon varmtvätt i närheten så vore det ju super.

ArctisZ3
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Hej Mats,
det finns en mycket bra GDS hall på "fel sida" Älvsborgsbron. Billaga på Hildedalsgatan har mycket bra kem och varmvatten till HINKARNA men i högtrycken är det kallt. Klart värt att testa. Jag brukar, som du kan läsa i frilansargalleriet (Joachim BMW 328), tvätta där en hel del.
En tvätt brukar gå på ca 60 spänn och då ingår schampoo, svamp, dammsugare och tvättplats.
Jag har dock precis enligt råd från Asken inhandlat BMW original bilschampoo som visade sig vara helt suveränt. Kostar ca 55 pix på BMW, mycket prisvärt !!!

Joachim
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
annars har du alltid clean park tvättarna...dem finns lite här och var...där du kan få varm vatten i högtrycken mm...

/Henke

BMW CS #5075
Be
109
Beemer
520i E39
Instämmer med med Jomu, Billaga är superbra, fast ibland är det kö utanför:-(

/Beemer
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Hej, jag rekommenderar GDS-hallen på friggagatan (vid motorcyckelhandlarna), tar 84:-/tim och allt finns som man behöver, de har även en butik där det mesta finns i bilvård! Mycket bra tvättanläggning, rekommenderas!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.