|
|
|
|---|---|
|
har funderat på att till sommaren köra lite bana, då det verkar barnsligt kul (har inte kört bana innan). Jag undrar om man måste ha däck modellen större (typ 16-17", lågprofil) ? eller om man kan skaffa en uppsättning originalare till (typ 195/65/14) och köra på dom ?? klart att det blir bättre med större däck med mindre profil, men det är inte vidare ekonomiskt.. "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk | |
| Det går utmärkt att köra på originalhjul. Kör på det du har och vänta med att skaffa andra grejor tills du har kört några gånger och vet om det är något du vill fortsätta med. | |
|
Herr Blixten sa ett sanningens ord. Använd det du har och prova innan du köper nytt. Höj trycket i däcken innan du kör ut på banan (nästan 3 bar brukar vara bra, kanske lite mindre) Jag har själv kört med 195x60x14 i år med ökat tryck med gott resultat. /Anders C |
|
|
ok....låter bra ! nu skall det bara bli sommar oxå :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Banträffar för bimmers: Länk Banträffar o massa info om allt runtomkring: Länk (bla diskussioner om däck o mycket annat...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.