AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
854

Fel elhiss bak 530

mi
85
mikjo
525i M 01
Fick ett problem igår med att rutan bak hade åkt ner ca 2cm och märkte att el hissen lagt av bara höger bak dom andra fungerar.Fick trycka upp rutan för hand. (gick väldigt lätt). Någon som vet om det är ett vanligt fel med el hissen och ska det gå att trycka upp rutan eller har den lossnat??

MVH
Micke
Kanske inte riktigt svar på din fråga men..
Har haft problemet att båda hissarna fram lade av i någon slags kollektiv protest...
Visade sig att motorerna lämnat in - verkar vara lätt att detta händer om man fortsätter att trycka på knappen fast rutan inte rör sig.
Fick båda motorerna utbytta mot den facila mtrl. kostnaden 1900:-

Mina rutor satt fast i "uppeläge" så jag hade inte tillfälle att testa hur lätt det är att tvinga upp rutan med handkraft.

Vill dock bara varna dig för att bränna motorn i dörren.

Goobledigook - äntligen använda McDrive igen :-D
mi
85
mikjo
525i M 01
Tack för svaret men jag tror inte jag bränt motorn knappt använt dom bak. men motorn kan ju gått sönder iallafall. Tänkte mest om det brukar vara glapp eller en kabel som brukar gå av.

MVH
Micke
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vad jag vet så sitter dom i slags skenor (f..n stavas det så här) ja ja...har problem med mina dom går ner utan problem men när dom ska upp så går tröggt som bara den...hörde att skenorna fönstret sitter i kan ligga fel..när jag tvättade rutorna och hissade ner dem ca 5 cm och tog i ovandelen på rutan så kunde man lufta i rutan utan problem...så det får fixas till våren men tror att du har problem med skenorna med...
Ren chansning....
Lycka till...

MvH Bmw 4-ever

Visa användare
48
Paulus
540iA Touring -98
Jeg har også 4* elhiss. Vindu høyre bak er tregt, vil ikke helt opp av seg selv... må hjelpe det opp. Har vært ordnet på service, men har kommet igjen:-( Jeg tror rammen er litt skjev slik at det ikke blir nok kraft til at motoren klarer jobben? Tydeligvis en svakhet på E34. Min har rullet bare 137000 km. --> tatt VELDIG godt vare på.

Mvh
Paul

Proud2BaBeemer!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.