|
|
|
|---|---|
|
Länk Och jag för jag är ung o grabb:) tusen spänn gnäller hon över. | |
|
Det är nog tack vare oss unga grabbar hennes premie blir hög... Morsan halverade sin försäkring när hon godtog att ingen under 25 fick köra bilen. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| Trodde det handlade om "Farmen" när jag såg rubriken :-) | |
|
borde inte kvinnor ha ännu högre premie... om man räknar på hur många fordon som framförs av kvinnor kontra hur många olyckor kvinnor orskar så är iaf. jag övertygad om att dom orskar minst dubbelt om inte 3-4 gånger så många olyckor som män procentuellt sett. /Jonas |
|
|
Brukar reta min syster lite med följande "fras", 'kärringar och bilkörning för f-n inte ihopa'. Inget som tas emot med ett leende precis. Hon kör som en biltjyv, är blond, spottar, och svär som en sjöbuse. Dock fick jag mer belägg för mitt skämtsamma påstående igår när jag landad på motohuven på en tants fina japanska småbil. Skulle passera ett övergångsstället, jag sökte ögonkontakt och tyckte mig se att hon stannade sin bil. Vilket jag snabbt insåg var ett misstag. Hon växlade bara ner för att ta sig över vägbulan som övergångsstället låg på. Resultatet blev att jag har väldigt ont i höger kroppshalva. Hon har en fet bula i sin fina japanska motorhuv. Vill inte dra alla över en kam men efter att ha stött på många virriga damer i trafiken kan jag till viss del hålla med i askikr's åsikter vad gäller kvinnor och försäkringspremier. För övrigt kör alla i min familj BMW och det finns just nu bara två obuckliga och orepiga bilar i vår samling, min och farsans. |
|
| Finns redan en tråd om detta under "försäkringar". | |
Paap Reeder |
Hej! Kan omöjligen vara så att premieskillnaden enbart beror på kön. Vid alla försäkringsteckningar är den enskildes "trafikhistorik" alltid avgörande. Notera att den inte nämndes i artikeln. MVH /// Paap Reeder |
|
Oj då. Har en stackars kvinna blivit drabbad !:) Konstigt att inga röster har höjts om att männen (allmänt känt, utom tydligen hos Aftonbladet) oftast är de som får pynta mest. Min bil kostar mig 12800:-, medans min sambo med samma förutsättningar, samt från mig fixade skadefria år betalar 9300:-. Men det är kanske rättvist ?. Osakligheter i pressen är det värsta jag vet ! Mvh.Patric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.