|
|
|
|---|---|
hero |
Hejsan! Funderar på att köpa Simons 2.5 tums till min 325:a. nån som har dåliga erfarenheter av dom? En fråga till förresten visst f.n ska det lysa om reglagen till fläkten och värmen när det är mörkt? Det gör det nämligen inte på min och jag tycker det är lite konstigt. |
|
Japp, visst ska de lysa ifrån dom. Jag hade et rostfritt simons system på min e36 323 Ci och var helnöjd. Probelemet är att företaget har väldigt svårt o levera system. Tycker att Simons är ett prisvärt alternativ om man inte vill lägga 5-7 papp på ett sportsystem. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
hero |
ja jag tycker att Simons är hyfsat billigt. men de system som jag tittade på var inte helt rostfritt. Det rostfria finns bara till ett fåtal bilmodeller. |
|
Om du köper ett "vanligt" (rostfritt kan jag inte uttala mig om) simons så är det ju som vanligt att man får vad man betalar för. Kvaliten är väl inte super, men inte på något sätt dålig. Dock så rostar det ganska friskt och dämparna slits ut på mycket kort tid. Så om du tycker att bilen låter för lite när du monterat systemet, vänta en månad och låt ljuddämparen blåsa ur sig lite så får du höra sen ;) Men allvarligt talat, har du lite kort om cash, köp simons för all del. Men om du vill göra en riktig investering köp av något bättre märke typ ferrita osv. Det handlar ju bara om hur mycket du vill lägga ut, personligen håller jag mig helst borta från simons på lite "dyrare" bilar (läs: inte volvo 240) för att jag vill känna mig säker på att det håller i ur och skur. |
|
jeppe_L |
skit dåliga leverans tider!!!!! 18 åring med BMW:) önskas köpa 4st Intergral A2 (7x17") |
518i slow mobil |
Men på en bil som bara kommer gå på sommaren funkar det va? Kommer ju bara gå ca 850-1000 mil /år... Då borde det gå 2 säsonger va? E28, REAL power for REAL men! BMW e28 registret #154 Länk Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas Fick körkort 26/9 15.30 =) |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Jag köpte ett komplett Simonssystem till min 518i-87 1994 och det satt fortfarande på när jag sålde bilen sommaren 1999. Näste ägare bytte bakdämparen under vintern -99/00. Bilen gick som bruks-/andrabil i familjen hela tiden, jag kommer inte ihåg miltalet, men garanterat över 1,000mil/år. Jag tyckte det var ett helt ok system, dock lite väl högt "stomljud" i främre dämparen. Det brummade lite inne i kupén när man ansträngde motorn på lägre varvtal ("segdrog" är väl ett lite starkt ord för en 518). Passform och upphängning var bra, ser ju också lite tuffare ut. Så, som sagt ovan, om man inte vill lägga pengarna för ett bättre system, fungerar Simons alldeles utmärkt. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Det är inte dom långa körningarna son sliter avgassystem,de korta dödar betydligt fler,mycket vatten i systemet,som inte hinner bli varmt och torka ur det. Köpte mitt simons för 5-6år sen(minns ej)2000mil om året,fortfarande helt,kör dock längre sträckor när jag kör och kör året runt,kan faktiskt rosta upp på en vinteravsällning,farsan bytte varje vår på MB coupen tills han köpte rostfritt(avställd på vintern) Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.