|
|
|
|---|---|
|
Det låter konmstigt från avgassystemet när jag gasar, men specielt när jag släpper på gasen, då kommer ett konstigt ljud typ ett grov ljud typ grrrrrrr kan det va fel på katalysatorn, var kan man köpa en billigt. Hur lönge ska denhåller en katalysator Halmstad | |
|
Bmw Peter: Ja skulle tro att de är en av skyddsplåtarna på kalaysatorn som låter. Att något på din bmw skulle låta Grrrr är ja skeptisk till, sånt hittar man oftast på zoo eller i sovrummet:) Oftast är det bara att punktsvetsa dit dom igen eller helt enkelt slita bort plåt/plåtarna. De skramlar inte på något sätt eller? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
nej det skarmalar inte, det låter mest som om det var nått hål, men jag har tittat under bilen, ingen rost , inga håll, jag mistänker att det är katalysatorn Halmstad |
|
|
Kanske något smyg hål uppe på avgas ssytem någonstans eller på katten. Kör upp bilen på en lift och lyssna om du kan lokalisera det. Att byta katten är ganska kostsamt, 5-6 papp ungefär. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
| Hmm låter precis så på min 730 v8 fast på höger fwd sida och ej när jag släpper gasen. Ett grovt ljud (ett svagt grrrr) vid ca 1/4-1/2 gas när motorn paserar 2000 rpm. Var under bilen hittade ej nåt, misstänkter lätt avgasläcka eller katalysatorn på min bil. Går tyvärr inte att få fram ljudet i neutralläget på automaten ,utan jag måste belasta motorn genom körning. | |
| Har precis samma problem med min bil som husse har. Runt 2000 varv och bara under belastning framträder ett "grrr:ande" ljud. Kan nämnas att inget ljud hörs när bilen är kall, det kommer först när man kört ca en kilometer. Det är inte skydsplåtarna som jag först trodde. De är nu bortmonterade och därmed uteslutna. Jag misstänker också att det kan vara katten. Det är några månader sedan någon skrev i detta inlägg. Löste ni problemet och i så fall hur? | |
| Jaja. Då slänger jag väl katalysatorn åt h*lvete och köper en ny. Alltid lika kul att köpa grejer för över 5000 spänn... | |
|
Om du är säker på att det är katten, så kan du prova att dra i ett par plåtskruv i den för att på så sätt fixera vad det nu är som skramlar. Jag har aldrig provat detta men jag vet andra som har gjort det med framgång. Inga garantier mao men om du ändå står i begrepp att skrota den:-) Om du är händig med svetsen så kan du ju alltid prova att byta mot en typ racekat eller lämplig av annat billigare märke än bmw original. En arbetskamrat som kör konstig fransk bil plockade ner sitt system och skar upp katten från ovansidan, tömde den och svetsade igen. knappast miljövänligt och jag vet inte vad bilprovningen säger, men billigt, och mer effekt:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.