|
|
|
|---|---|
|
Min alldeles perfekta 540 -98, har tydligen ett problem. När bilen kördes i autodiagnos (heter det så?), så hittade den endast ett problem, kamaxellägesgivare ur funktion. Någon som har erfarenhet av detta? Det enda jag kan märka på bilen är att den kan vara lite "bluddrig" när den kall, hänger det ihop? Är det något man skall åtgärda? Isåfall hur? Till vilken kosnad. Pelle | |
|
Kan bytas på närmaste BMWverkstad tex. givaren och byte borde vara under tusenlappen. Just bytt min men gjorde flera åtgärder samtidigt. Bilen börjar efter ett tag dö på tomgång helt oförklarligt. Har den gått över 15k så byt även lambdasonder ca 1.5k styck bilen svarar enormt mycket bättre efteråt. Asken |
|
|
Detta är ett intressant ämne som ja diskuterat en del med Hasso. Enligt bmw i Malmö ska bilen gå väldigt ojämnt om själva kamaxelgivaren är ur funktion. Att kontakten eller givarkablen gått av är ju en annan femma. Hasso nämnde att Asken bytt sin pga dålig tomgång, och de talar ju lite emot vad bmw säger. Kanske att de är annorlunda på V8orna? Ett byte på en 6:a går på ungefär 1500 kr. Kontentan kan vara att bmw mekanikerna som ja pratat med inte vet vad dom pratar om, men de vill man ju helst inte tro. Enligt dem så skulle de märkas väldigt tydligt på motorgången om en av givarna är trasiga. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Min gick på nån sorts nödprogramm med fasta kam-lägen, när den var paj... Så fick jag det förklarat av BMW när det var så iallafall... Upptäcktes vid koll av fel-minne.... Bilen gick skapligt, men var lite orolig på tomgång, och hade otroligt dåligt botteneffekt... Efter bytet var det en enorm skillnad.... Bilen gick som ett skott tyckte jag, och jag sänkte bränsleförbrukningen med 2 dl milen.... Han som bytte sa att det är ett relativt vanligt fel, men att det var vanligare på 3-serien, tyckte han... Inte vet jag... Men det blev himla bra iallafall...! /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.