AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
986

Hur fungerar min Webasto?

AO
12
AOlsson
540iAT -94
I min nyköpta 540-94, sitter en webasto från 97.
När jag trycker på "flamman" så startar fläktsystemet, hur vet jag att webaston fungerar, hur lång tid tar det innan jag skall känna värmen? Kan jag kontrollera om webaston fungerar och om den inte fungerar vad gör jag. Jag har en liten extra fläktknapp ovanför tiduret, hur fungerar denna?
Fläktknappen är till sommarläget,om du har en knapp som växlar mellan brännare och fläktsymbol.
I sommarläge så startar tiduret(fjärren)endast fläkten för att du ska få lite bättre klimat i bilen när det är varmt ute.
I vinterläge(brännarsymbol)så skall brännaren starta(och fläkten)och det blir varmt.

Henrik
Bl
4
Blaster
320i -86
Henrik, tack för svaret. Om brännaren inte startar är det första jag kollar - glödstiftet, kan jag göra det själv?
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
kolla bränsletillförseln med:)
Du har 3st säkringar,
1 till fläktreläet
1 (förmodligen 1A)till tiduret
Bägge bör vara hela då fläkt och tidur funkar för dig.
Du har oxå en (förmodligen 15A) till brännaren,börja där.
Säkringarna bör sitta antingen i anslutning till själva brännaren eller i närheten av tiduret(under ratt el.bakom handskfack)
Du har en doseringspump i närheten av tanken,fungerar?(då bör brännare göra ett startförsök,men stanna pga.bränslebrist)
Annars gå till BMW och be att få en monteringsanvisning till brännaren i din bil,det är samtidigt en instruktionsbok,där har du elschema och placeringar av relä utmärkt.
Ang.glödstift så bör det väl inte vara några större svårigheter att kolla själv(inget jag har erfarenhet av)

Henrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.